Sifan Hassan is Harpers Bazaars Woman of the Year 2021
- Media
- 19 nov 2021 @ 08:36
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 19 nov 2021 @ 08:36
- Michiel van Zaane
Hardloopster Sifan Hassan is gekozen tot winnares van Women of the Year 2021 van het magazine Harper’s Bazaar. De andere winnaressen zijn Neelie Kroes, Katja Herbers, Iris van den Ende en Hélène Hendriks. De publieksprijs ging naar Nicole Uniquole.
Harper's Bazaar maakt zich sterk voor de ambitieuze vrouw, die streeft naar de beste versie van zichzelf. Voor wie groot durft te dromen. Wekelijks nomineert het mediamerk een Woman of the Week, een vrouw die in de betreffende week in het nieuws is en een rolmodel is voor anderen. Aan het einde van het jaar wordt hieruit de Woman of the Year gekozen, die er met kop en schouders bovenuit steekt. Dit jaar keek de redactie, bijgestaan door de adviesraad De Tafel van 12, naar wie er groot durfde te dromen in een jaar dat dromen onmogelijk leek.
Focus 2021
In een jaar waarin dromen onmogelijk leek, is de focus van Women of the Year 2021: wie durfde er ondanks tegenslagen, of juist door tegenslagen groot te dromen? Wie stond na vallen weer op, en hield desondanks die spreekwoordelijke stip op de horizon? Wie maakte er impact, en had een positieve invloed op de maatschappij/de wereld, en is hiermee een voorbeeld en inspiratiebron voor anderen? Richtinggevend bij de selectie voor de shortlist waren de onderwerpen waar het in het jaar 2021 over ging: zorg voor mensen die moeten vluchten, perspectief & hoop, belang van cultuur en kunst (en de steun die deze sector nodig heeft), leiderschap in business / persoonlijk leven en klimaat.
Lezers konden uit een shortlist hun stem uitbrengen voor de publieksprijs. De Tafel van 12 en de redactie waren verantwoordelijk voor het kiezen van de hoofdwinnares, Neelie Kroes won de categorie Oeuvre, Internationaal werd gewonnen door Katja Herbers, Iris van den Ende was winnares in de categorie Business en Rising Star werd Hélène Hendriks. De publieksprijs ging naar Nicole Uniquole.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- vrouwen
- verkiezing
- Nicole Uniquole
- Hélène Hendriks
- Sifan Hassan
- Harpes Bazaar
- Katja Herbers
- women
- Iris van den Ende
- Neelie Kroes
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ACM akkoord met overname RTL Nederland door DPG Media
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna en De Smurfen zet...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
- Cupra en Audio Obscura onthullen 'Behind The Pulse'
Laatste Nieuws
- NDP Nieuwsmedia stelt bescherming... 09-07-2025
- Cupra en Audio Obscura onthullen... 08-07-2025
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers