Netflix sluit advertenties in toekomst niet uit
- 9 mrt 2022 @ 10:11
- Ryan Baij
Hoewel Netflix momenteel geen plannen heeft om een abonnement aan te bieden met advertenties, sluit het platform niet uit dat die er in de toekomst wel komen, aldus Reuters.
Financieel directeur Spencer Neumann ziet voorlopig nog geen reden om het business model aan te passen, maar voegt er wel ‘zeg nooit nooit’ aan toe. ‘Netflix is niet tegen advertenties’, zegt Neumann tegen Reuters, ‘maar het zit gewoon niet in de huidige bedrijfsvoering.’ Verder zegt hij te kijken naar de concurrentie, maar niet per sé te volgen.
Streamingdiensten als Disney+ werken al met reclame. Bij Videoland is een optie met en zonder reclame.
Reden voor een overweging zou kunnen zijn dat Netflix minder abonnees trekt en er dus druk wordt uitgeoefend op goedkopere abonnementen. Die zouden dan gefinancierd kunnen worden met een reclame.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing