Netflix sluit advertenties in toekomst niet uit
- 9 mrt 2022 @ 10:11
- Ryan Baij
Hoewel Netflix momenteel geen plannen heeft om een abonnement aan te bieden met advertenties, sluit het platform niet uit dat die er in de toekomst wel komen, aldus Reuters.
Financieel directeur Spencer Neumann ziet voorlopig nog geen reden om het business model aan te passen, maar voegt er wel ‘zeg nooit nooit’ aan toe. ‘Netflix is niet tegen advertenties’, zegt Neumann tegen Reuters, ‘maar het zit gewoon niet in de huidige bedrijfsvoering.’ Verder zegt hij te kijken naar de concurrentie, maar niet per sé te volgen.
Streamingdiensten als Disney+ werken al met reclame. Bij Videoland is een optie met en zonder reclame.
Reden voor een overweging zou kunnen zijn dat Netflix minder abonnees trekt en er dus druk wordt uitgeoefend op goedkopere abonnementen. Die zouden dan gefinancierd kunnen worden met een reclame.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

