Netflix sluit advertenties in toekomst niet uit
- 9 mrt 2022 @ 10:11
- Ryan Baij
Hoewel Netflix momenteel geen plannen heeft om een abonnement aan te bieden met advertenties, sluit het platform niet uit dat die er in de toekomst wel komen, aldus Reuters.
Financieel directeur Spencer Neumann ziet voorlopig nog geen reden om het business model aan te passen, maar voegt er wel ‘zeg nooit nooit’ aan toe. ‘Netflix is niet tegen advertenties’, zegt Neumann tegen Reuters, ‘maar het zit gewoon niet in de huidige bedrijfsvoering.’ Verder zegt hij te kijken naar de concurrentie, maar niet per sé te volgen.
Streamingdiensten als Disney+ werken al met reclame. Bij Videoland is een optie met en zonder reclame.
Reden voor een overweging zou kunnen zijn dat Netflix minder abonnees trekt en er dus druk wordt uitgeoefend op goedkopere abonnementen. Die zouden dan gefinancierd kunnen worden met een reclame.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Management neemt PXR Media over19-12-2025
- Aandacht voor advertenties blijkt... 16-12-2025
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

