KRO-NCRV: 'Factchecken en debunken misinformatie van levensbelang'
- Media
- 1 jun 2022 @ 08:20
- Link
-
Nanny Kuilboer
redactie MarketingTribune
BBP Media - MarketingTribune - Televisie
- 1 jun 2022 @ 08:20
- Nanny Kuilboer
Ali Haselhoef en Rosanne van de Leemkolk, respectievelijk Conceptontwikkelaar Innovatie en Creative bij KRO-NCRV, spreken samen tijdens Nima Marketing Day 2022. Een korte kennismaking.
Ali Haselhoef onderzoekt en implementeert nieuwe tools en technieken voor journalistiek: ‘Met onze vernieuwende journalistieke concepten hebben we prijzen gewonnen bij de DIA’s, SpinAwards en de Tegel.’
Rosanne van de Leemkolk krijgt als Creative betaald om uren over het internet te zwerven: ‘Met meer dan tien jaar ervaring in online marketing, heb ik inmiddels een obsessie ontwikkeld voor innovatieve contentproductie en het bedenken van creatieve concepten. Zolang technologie zich blijft ontwikkelen, is het mijn missie om voorop te lopen. Oh én om ooit te spreken op SXSW Interactive.’ Haar ideeën en campagnes zijn eerder beloond met een Lovie en German Design Award, ‘maar voor iemand die van feestjes houdt zoals ik, komen er vast nog een paar – nominaties - bij.’
Maatschappelijk urgent blijven
De titel van hun presentatie luidt Leden en kijkcijfers zijn nog steeds belangrijk voor de publieke omroep, maar essentieel zijn diversiteit, inclusiviteit en betrouwbaarheid. ‘Gedurende onze presentatie laten wij een aantal innovatieve projecten zien, waarbij we met AI en crowd-participatie proberen om nieuwe doelgroepen op een betekenisvolle wijze aan KRO-NCRV te binden.’
Van de Leemkolk vervolgt: ‘Het is voor de publieke omroep KRO-NCRV belangrijk om inspirerend, inclusief, duurzaam en divers te zijn. Liefde is voor iedereen. Hoe kunnen we naast het werven van leden, en het behalen van kijkcijfers, ook zorgen dat we maatschappelijk urgent blijven. Hoe kunnen we daar nieuwe technologieën, innovaties en online platformen inzetten voor inclusie, activatie en inspiratie.’
‘Factchecken is van levensbelang’
Haselhoef noemt factchecken en het debunken van misinformatie van levensbelang: ‘In deze tijd waarin nepnieuws en deepfakes mede het debat bepalen, is het belangrijker dan ooit, dat onze journalistieke programma’s een geloofwaardig weerwoord hebben en hoe kunnen we deze boodschap met de huidige diversiteit aan social platformen optimaal verspreiden?’
Hét marketingfestival voor en door marketeers
Op donderdag 16 juni 2022 staan marketeers in de spotlights. Topsprekers delen hun eigen verhalen over marketinguitdagingen, die soms geweldig uitpakten en soms wat minder, maar waar je altijd iets van opsteekt. DeFabrique in Utrecht fungeert wederom als ‘festivalterrein’ voor Nima Marketing Day. Koop nu je kaartje met korting!
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redactie MarketingTribune
- Website:http://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Alexia op TikTok, het Romeinse...
- Onderzoek: 6 op 10 Nederlanders wil meer lezen
- [column] Uitgesteld kijken als gamechanger - kijkcijfers...
- DOSSIER RETAILMEDIA Florine de Laat van Fonq
- [branded content] Met DOOH wint Walibi mentaal marktaandeel
- DOSSIER RETAILMEDIA Marketeers op stelling
Laatste Nieuws
- DOSSIER RETAILMEDIA 'Retailmedia... 29-09-2023
- Pathé introduceert loyaltyprogramma... 29-09-2023
- Nieuwe merkcampagne en taart voor... 28-09-2023
- Abovo Maxlead vraagt B... 28-09-2023
- DOSSIER RETAILMEDIA The power of... 28-09-2023
- ESPN zet in op WhatsApp Channels27-09-2023
MarketingTribune Events
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres
- 12okt 2023
Shopping Today
- 31okt 2023
Grand Prix Content Marketing