DPG Media support Kinderboekenweek met masterclasses en speciale bijlage

DPG Media support Kinderboekenweek met masterclasses en speciale bijlage
  • Media
  • 5 okt 2022 @ 15:11
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Kunst & CultuurMarketing

DPG Media support de Kinderboekenweek met onder andere masterclasses en een Kinderboekenweek-bijlage in Mezza. Ook Tina, Donald Duck, Libelle en Margriet besteden aandacht aan de Kinderboekenweek.

Zonder een nieuwe generatie lezers geen geschreven media meer... en lezen is goed voor je brein.

Als strategisch partner van CPNB meldt DPG Media verschillende titels in het teken te zetten van de Kinderboekenweek. Ook heeft het mediabedrijf speciaal voor leerkrachten een masterclass-serie ‘Voorlezen voor leraren’ gemaakt. De activaties hebben allemaal als doel om leesplezier onder kinderen te vergroten.

Speciale editie Mezza
Zaterdag valt bij ruim 1 miljoen abonnees 'Mezza' (de weekendbijlage van AD en de regionale dagbladen) op de mat, met hierin een bijzondere Kinderboekenweek-bijlage. In de bijlage staan leestips, interviews met schrijvers en activiteiten om te ondernemen tijdens de Kinderboekenweek, allemaal passend bij het thema ‘Gi-ga-groen’.

Masterclasses
Om leerkrachten te ondersteunen bij het vergroten van lees-enthousiasme, heeft DPG Media speciaal voor het basisonderwijs de masterclass-serie ‘Voorlezen voor leraren’ gemaakt, die onderdeel uitmaakt van het lespakket dat CPNB jaarlijks samenstelt voor de Kinderboekenweek. De afleveringen bevatten tips, ideeën en inspiratie om (voor)lezen nóg leuker te maken en kinderen te verleiden om (meer) te gaan lezen. De serie is gemaakt met schrijvers, leesconsulenten en experts uit het vak en de wetenschap.

'DPG Media vindt het belangrijk dat kinderen plezier hebben in lezen, want zelfs in de huidige digitale tijd is lezen een voorwaarde voor kinderen om zich te kunnen ontwikkelen tot betrokken en goed geïnformeerde volwassenen. Wij investeren het hele jaar door in projecten die bijdragen aan het leesplezier van kinderen en we brengen leesbelang onder de aandacht bij volwassenen. Rondom de Kinderboekenweek zetten we met verschillende activaties de kracht van onze merken nog wat extra in om leesplezier en leesbelang te benadrukken', reageert Saskia Caelen, manager Strategie & Partnerships bij DPG Media

Leesplezier voor kinderen
Voor het Kinderboekenweek-lespakket van CPNB, sloegen de makers van Donald Duck, Tina en Zo Zit Dat de handen ineen en maakten een speciaal kidsmagazine: Leesbeesten. Een magazine vol verhalen, puzzels, strips en opdrachten om kinderen in de klas met plezier aan het lezen te krijgen. De reguliere edities van Tina en Donald Duck besteden ook uitgebreid aandacht aan lezen.

(Voor)lezen onder de aandacht bij Libelle, Margriet en het AD
Om via (groot)ouders en verzorgers het belang van leesplezier dichtbij te brengen, is op de sites van Libelle, Margriet en het AD en de bijbehorende regionale dagbladen deze week een tutorial over voorlezen te vinden. Ook staat de dagelijkse Donald Duck-strip in het AD en de regionale dagbladen en de Donald Duck Weekblad-app in het teken van lezen. 

Binnen het strategisch partnership met CPNB heeft DPG Media eerder dit jaar bijgedragen aan de Kinderjury en Het Grote Kinderjury Feest. Ruim 52.000 kinderen stemden tijdens de stemweken via titels van DPG Media op hun favoriete boek. Op 22 mei vond in samenwerking van CPNB en DPG Media ‘Het Grote Kinderjury Feest’ plaats. Samen met de Kinderboekenweek lanceerde Tina dit jaar een nieuwe Tina Award: ‘Boek van het jaar’.
(PvWK)


Enkele inhakers van de uitgeverij op de Kinderboekenweek 2022

Over DPG Media
'DPG Media is in België, Nederland en Denemarken actief in radio & televisie, nieuwsmedia, Online Services en magazines. Met ruim 80 mediamerken - nationaal, regionaal en lokaal - bedient DPG Media dagelijks ruim 15 miljoen kijkers, lezers en luisteraars. Er werken 5836 medewerkers bij DPG Media, waaronder ruim 2000 journalisten.'

(bron: DPG Media)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken