Luistercijfers: NPO Radio 2 uitschieter laatste periode 2022

  • Media
  • 24 jan 2023 @ 08:39
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

NPO Radio 2 heeft 2022 afgesloten als best beluisterde radiostation van Nederland. Volgens de luistercijfers van Stichting NLO haalde ze zender een marktaandeel van 17,7 procent in de maanden november en december.

Dat is een opvallende groei vergeleken met de periode ervoor, toen NPO Radio 2 een aandeel van 12,5 procent haalde. Volgens het onderzoek was Radio 10 nummer 2 in de laatste maanden van 2022 (10,5%), op de voet gevolgd door Qmusic (10,4%).

Opvallend is ook dat de gemiddelde luistertijd is gestegen in november-december. Van 2 uur en 27 minuten naar 2 uur en 36 minuten.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken