Audioreclamebestedingen stijgen 10,2%
- Media
- 7 mei 2024 @ 09:02
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 7 mei 2024 @ 09:02
- Sjaak Hoogkamer
Volgens Audify investeren adverteerders als nooit tevoren in audioreclame. In het eerste kwartaal van dit jaar stijgen de bestedingen met 10,2% naar 48,8 miljoen euro. Dit is opnieuw een record en 4,5 miljoen euro meer dan in dezelfde periode van 2023.
De radiospotomzet is goed voor 89% van de besteding en stijgt met 9,7% naar 43,1 miljoen euro. De branded content reclame stijgt aanzienlijk met 26,7% en komt uit op 3 miljoen euro. Digitale audioreclame groeit naar 2,3 miljoen euro (+1,3%).
Branches en adverteerders.
De top drie branches is dit eerste kwartaal hetzelfde als vorig jaar: Retail, Financiële Dienstverlening en Horeca, Toerisme, Recreatie. Beduidende groei zit in de branches Financiële Dienstverlening, Telecom, ICT en Voedings- en Genotmiddelen. De merken die het meest op radio adverteren zijn KPN, McDonald's, Odido, Aldi en Promovendum. Nieuwe merken in de radioreclame top 50 zijn Volkswagen, Ford, Douwe Egberts en Nespresso.
Liedewij Hentenaar, directeur Audify: ‘Hiermee komt de voorspelde verdere groei voor de audioreclamebranche uit. Met het nieuwe luisteronderzoek en de vele advertentiemogelijkheden die audiokanalen bieden, zijn adverteerders nog beter in staat om hun audio-investeringen in te zetten in effectieve campagnes. Het bereik en de impact van audioreclame wordt door adverteerders en bureaus herkend. We zien nog veel groeikansen voor audio, nog niet alle toepassingen in het domein worden volledig benut. Daar ligt een mooie taak voor Audify om dit kenbaar te maken.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

