[online start up] StartMonday: ‘First impressions should come first’

[online start up] StartMonday: ‘First impressions should come first’
  • Online
  • 10 feb 2015 @ 00:01
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag

Ondrej Homola, mede-oprichter en COO bij StartMonday, pitchte zijn start up tijdens het M-Commerce Event in Amsterdam. Hij won de ‘publieksprijs’. StartMonday wil de recruitmentmarkt - goed voor 465 miljard euro in 2015 aldus Homola - veroveren met video’s van 15 seconden.

StartMonday wil mensen helpen een baan te vinden in 15 seconden. In 15 seconden? Ja, zo lang duurt de video waarmee de baanzoeker zich kan presenteren aan een toekomstige werkgever. Want ‘first impressions should come first’, aldus Homola. Niets zo belangrijk als persoonlijkheid, maar meestal komt de werkgever de potentiële werknemer pas laat in het proces tegen. Aan de hand van voorbeeldvideo’s weet Homola de bezoekers van het M-Commerce Event te overtuigen. 15 seconden is inderdaad voldoende voor een eerste indruk.

Inmiddels heeft StartMonday al een paid pilot lopen bij de Hema voor drie grote vestigingen en maakt H&M ook al gebruik van hun diensten voor een nieuw te openen vestiging.

Om werkzoekenden te helpen met hun video zijn er coachingvideo’s en het filmpje kan oneindig vaak opnieuw opgenomen worden.

Ook met je online start up in deze rubriek? Mail dan naar

online@marketingtribune.nl

t.a.v. Nanny.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken