[online start-up] Betalen in de schoolkantine met Daalder-app

[online start-up] Betalen in de schoolkantine met Daalder-app
  • Online
  • 15 sep 2015 @ 06:04
  • 10057 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Apps

Betalen met je mobiel wint steeds meer aan populariteit. In de VS betalen consumenten steeds vaker met Google Wallet en Apple Pay en volgens recent onderzoek van online telecomshop Typhone.nl is 87 procent van de Nederlandse telefoonkopers bereid in de toekomst te betalen met hun smartphone. In Nederland experimenteerde tot nu toe alleen de Rabobank via dochtermaatschappij MyOrder en PayPal met mobiel betalen, maar recent heeft mobiele betaaldienst Daalder een contract met Van Leeuwen Catering afgesloten, waardoor ruim 90.000 scholieren binnenkort met hun mobieltje kunnen afrekenen bij de schoolkantine.

Daalder is opgericht door ondernemers Renz Millenaar (35, ceo, in het midden op de foto) en Romke de Vries (34, cto, links op de foto). Renz kwam op het idee tijdens zijn MBA. De startup heeft een applicatie ontwikkeld gericht op het faciliteren van mobiele betalingen. Renz: ‘Daalder voorziet in een tweeledige maatschappelijke behoefte: enerzijds de behoefte van de consument aan snelheid en gemak en anderzijds de behoefte van bedrijven aan lage transactiekosten en een snellere ontvangst van betalingen.’

Links op de foto is Romke de Vries, daarnaast Renz Millenaar en rechts op de foto mede-oprichter Reinhard Spronk. Vince Blondeel, co-owner en cco (hij heeft Reinhard vervangen in die rol) ontbreekt op de foto.

Met de Daalder-app kunnen leerlingen betalen voor hun lunch of tussendoortje. Gebruikers zetten eerst geld op hun Daalder-account en vervolgens kan er betaald worden met de telefoon. De cateraar heeft geen extra pinkastjes meer nodig in de schoolkantine en betaalt een lage transactie per fee. Renz Millenaar, ceo van Daalder: ‘Het betalen werkt eenvoudig. Je zoekt op “in de buurt” en dan staat de school waar je bent bovenaan. Vervolgens tik je het bedrag in en drukt op send en dan ziet de retailer het bedrag realtime binnenkomen via onze site.’

Van Leeuwen Catering op maat

Het Zuid-Hollandse Van Leeuwen Catering op maat maakt zich hard voor gezond eten. Het bedrijf exploiteert ruim 90 gezonde en duurzame schoolkantines in de regio Zuid-Holland. Eén van die scholen is het Veurs Lyceum in Leidschendam.

De samenwerking tussen Daalder en Van Leeuwen Catering is het resultaat van een geslaagde proef met mobiel betalen op het Veurs Lyceum. Uit de proef bleek dat leerlingen vooral de snelheid en het gemak van mobiel betalen met Daalder waarderen. De app werd in maart gelanceerd na een proefperiode waarin honderden consumenten de app konden testen bij een aantal winkels.

Daalder ontvangt per transactie een fee, welke lager is dan pin. De marketing van de startup wordt nu nog voornamelijk bedreven via LinkedIn. Binnenkort richt Daalder zijn pijlen ook op Facebook en zal er een start gemaakt worden met GoogleAds.

Inmiddels is de app ook te gebruiken in bepaalde winkels en horecagelegenheden in de provincies Noord-Holland, Zuid-Holland, Zeeland en Utrecht. De app is gratis en draait op Android en iOS.
 

Ook met je online startup in deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl.

Eerdere online startups in deze serie:

24. Klets

23. Watermelon

22. Bannerwise

21. Ensie.nl

20. Deukweg.nl

19. Yellowbag

18. H5mag

17. Revolve

16. Contany.nl

15. SeoTextTool.com

14. Fitmo.com

13. Nouncy

12. Trakkies

11. FlatTire

10. StuComm

9. Elkeplek.nl

8. Laatsteplekken.nl

7. United Wardrobe breidt uit naar België

6. Joopp

5. Fastrr

4. StartMonday

3. Spencer

2. Booking for Charity

1. United Wardrobe

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken