WUA verbetert digitale customer experience

WUA verbetert digitale customer experience
  • Online
  • 17 mei 2017 @ 12:00
  • 414 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Customer JourneyE-commerce

Onderzoeksbureau WUA lanceert vandaag een nieuwe variant van het klantonderzoek product Web Performance Scan: een meetinstrument (KPI) om de digitale customer experience op de eigen website structureel te meten en te verbeteren volgens het gevalideerde Web Performance Model. Met deze nieuwe variant in de WUA product line-up kunnen volgens het bureau digitale teams ‘snel en gemakkelijk websites optimaliseren en de conversie verhogen.’

De Web Performance Scan is vanaf nu ingedeeld in twee varianten. De Web Performance Scan - Pro wordt door huidige klanten van WUA al gebruikt als KPI voor customer experience en bevat de volledige online oriëntatie, van gevonden worden tot voorkeur voor het hele concurrentieveld van alle spelers in de markt. De Web Performance Scan – Basic geeft op een laagdrempelige manier meer zicht op alleen de eigen website en de eigen klantervaring, plus 1 directe concurrent naar keuze.  

Klantbeleving

WUA heeft sinds 2008 op basis van het gevalideerde Web Performance Model de digitale klantreizen van meer dan 150.000 consumenten op 17.500 websites in kaart gebracht. Met inzicht in de digitale customer experience op sales klantreizen halen volgens WUA ‘bedrijven échte ervaringen van échte consumenten naar binnen en wordt de klant centraal stellen geen loze kreet, maar dagelijkse kost.’ Klaas Kroezen, medeoprichter en CEO van WUA: ‘Luisteren naar klanten en het structureel optimaliseren van je website is de sleutel voor een excellente customer experience. Met deze nieuwe product line-up en deze evolutie van de Web Performance Scan zien organisaties direct cijfermatig wat ze te doen hebben op het gebied van customer experience. Het is een prachtige KPI die de digitale afdeling en de volledige organisatie inzicht, richting en energie geeft.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken