WUA verbetert digitale customer experience
- Online
- 17 mei 2017 @ 12:00
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Customer JourneyE-commerce
- 17 mei 2017 @ 12:00
- Sjaak Hoogkamer
Onderzoeksbureau WUA lanceert vandaag een nieuwe variant van het klantonderzoek product Web Performance Scan: een meetinstrument (KPI) om de digitale customer experience op de eigen website structureel te meten en te verbeteren volgens het gevalideerde Web Performance Model. Met deze nieuwe variant in de WUA product line-up kunnen volgens het bureau digitale teams ‘snel en gemakkelijk websites optimaliseren en de conversie verhogen.’
De Web Performance Scan is vanaf nu ingedeeld in twee varianten. De Web Performance Scan - Pro wordt door huidige klanten van WUA al gebruikt als KPI voor customer experience en bevat de volledige online oriëntatie, van gevonden worden tot voorkeur voor het hele concurrentieveld van alle spelers in de markt. De Web Performance Scan – Basic geeft op een laagdrempelige manier meer zicht op alleen de eigen website en de eigen klantervaring, plus 1 directe concurrent naar keuze.
Klantbeleving
WUA heeft sinds 2008 op basis van het gevalideerde Web Performance Model de digitale klantreizen van meer dan 150.000 consumenten op 17.500 websites in kaart gebracht. Met inzicht in de digitale customer experience op sales klantreizen halen volgens WUA ‘bedrijven échte ervaringen van échte consumenten naar binnen en wordt de klant centraal stellen geen loze kreet, maar dagelijkse kost.’ Klaas Kroezen, medeoprichter en CEO van WUA: ‘Luisteren naar klanten en het structureel optimaliseren van je website is de sleutel voor een excellente customer experience. Met deze nieuwe product line-up en deze evolutie van de Web Performance Scan zien organisaties direct cijfermatig wat ze te doen hebben op het gebied van customer experience. Het is een prachtige KPI die de digitale afdeling en de volledige organisatie inzicht, richting en energie geeft.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Bastian Verhulst - opperhoofd TikTok... 19-03-2025
- Spotlight: adverteren binnen Track &... 19-03-2025
- Vluchtelingenwerk Nederland en KLM... 14-03-2025
- Think Yellow is Google Premier... 12-03-2025
- Inschrijving geopend voor EMAS... 04-03-2025
- YouTube wil welzijn van tieners... 03-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center