KLM met vier voice-diensten op Google Home

KLM met vier voice-diensten op Google Home
  • Online
  • 25 okt 2018 @ 09:36
  • 11741 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Klantenservice

KLM biedt vanaf vandaag vier Nederlandstalige spraakgestuurde diensten aan. Via de Google Home die nu te koop is, helpt KLM zijn klanten bij het thuis plannen en voorbereiden van hun reis.

De Google Home, de slimme speaker en spraakassistent van Google, neemt door middel van spraaksturing opdrachten aan. In lijn met KLM’s ambitie om met digitale innovaties haar klanten de ultieme reiservaring te bieden, lanceert KLM daarom vier services voor Nederlandstalige klanten. Twee diensten zijn volledig nieuw en vormen een aanvulling op twee al bestaande KLM ‘voice’ diensten, die allemaal zijn ontwikkeld op basis van kunstmatige intelligentie en KLM-technologie. De uitrol van de services start vanaf vandaag, waardoor alle ‘voice’ diensten al komende maand beschikbaar zijn.

Reisgids

De eerste nieuwe service helpt je bij het vinden van een passende reisbestemming op basis van de gewenste vluchtduur, budget, reisdatum en reisthema. KLM biedt de klant na een korte dialoog, drie passende bestemmingen aan, inclusief een korte uitleg van de bestemming. Via een link op zijn mobiele telefoon ontvangt de klant direct de actuele ticketprijzen.

Vertrekplanner

Met de tweede nieuwe service laat KLM de klant weten hoe lang voor vertrek op Schiphol aanwezig te zijn. Daarbij wordt gebruik gemaakt van een technische verbinding met de systemen van Schiphol (API). De vertrekplanner adviseert de klant ook hoe laat van huis te vertrekken met de auto of het openbaar vervoer.

De twee bestaande KLM ‘voice’ diensten die nu ook beschikbaar komen op de Google Home, helpen de klant bij het zoeken en boeken van vluchten en geeft persoonlijk advies over mee te nemen bagage op basis van de KLM-bestemming, de duur van de reis en de weersvoorspelling ter plaatse.

Voice

‘De consument vindt en gebruikt ‘voice’ steeds meer in het dagelijks leven. De slimme speakers veroveren de wereld nóg sneller dan de smartphone. In lijn met onze pioniersgeest, presenteren wij daarom de nieuwste mogelijkheden met spraaksturing om zo wereldwijd voorop te blijven lopen in de serviceverlening en daarmee het reizen voor onze klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken,’ aldus Pieter Groeneveld, Senior Vice President Digital Air France - KLM

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken