DDMA Customer Data Award 2021: Genomineerden bekend gemaakt

DDMA Customer Data Award 2021: Genomineerden bekend gemaakt
  • Online
  • 2 jun 2021 @ 10:52
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • AwardsKlantenserviceRetail

De DDMA, branchevereniging voor data & marketing, heeft de genomineerden voor de DDMA Customer Data Award bekend gemaakt. De drie kanshebbers op deze prijs zijn Hema, Corendon en VodafoneZiggo.

Uit alle inzendingen heeft de jury drie partijen gekozen die op 2 december hun case presenteren, waarna er een winnaar wordt gekroond.

Juryvoorzitter Kees Groenewoud, directeur van Cmotions, merkt dat het niveau van de inzendingen dit jaar hoger is dan vorige jaren: ‘We zijn definitief voorbij de basis als het gaat om data gestuurd werken en data gestuurde marketing. Duidelijk zichtbaar is dat er niet alleen gekeken wordt naar procesoptimalisatie met data, maar ook de strategische impact van data gestuurd werken op klant en organisatie’.

De DDMA Customer Data Award wordt dit jaar voor de vijftiende keer uitgereikt aan de organisatie die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weet toe te passen. Alle ingezonden cases zijn door een onafhankelijke vakjury beoordeeld. Vorig jaar won ANWB en werd daarmee de opvolger van andere grote merken als KPN, KNVB en Sanoma. De andere genomineerden vorig jaar waren Jumbo Supermarkten en DPG Media.



Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken