Digitale actie kinderpostzegels succesvol
- Online
- 22 okt 2020 @ 08:33
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Social media
- 22 okt 2020 @ 08:33
- Sjaak Hoogkamer
Bijna 7.500 kinderen verkochten dit jaar digitaal kinderpostzegels met behulp van een persoonlijke videoboodschap. Voor het eerst in de geschiedenis van Stichting Kinderpostzegels werd gekozen voor deze online verkoopoptie.
Daarnaast konden kinderen ook dit jaar op de gepaste afstand van 1,5 meter van deur tot deur verkopen. Hiervoor werd een speciale verkoopbox ontwikkeld. Meer dan 100.000 kinderen uit groep 7 en 8 deden dit jaar mee met de Kinderpostzegelactie die dit jaar voor de 72e keer werd gehouden.
Kinderpostzegels toch verkocht dankzij videoboodschap en 1,5 meter verkoopbox
Ieder jaar in september zetten duizenden kinderen zich in zodat andere kinderen in Nederland het beter krijgen. Ze gaan langs de deuren om kinderpostzegels en andere producten te verkopen. De Kinderpostzegelactie is uniek in de wereld. Het is een oer-Hollandse traditie en zelfs immaterieel cultureel erfgoed. Het thema van de Kinderpostzegelactie was dit jaar ‘Geef een veilig thuis’. De kinderen uit groep 7 en 8 haalden geld op voor de ruim 90.000 kinderen in ons land die in een onveilige thuissituatie leven. Door de coronacrisis is de situatie voor deze groep kinderen nog schrijnender geworden. In november wordt bekend hoeveel geld er dit jaar is opgehaald met de Kinderpostzegelactie.
Pascal de Smit, directeur Stichting Kinderpostzegels: ‘We zijn blij dat de actie dit jaar tóch door kon gaan. We hebben van tevoren uitgebreid onderzoek gedaan onder scholen en leerkrachten, leerlingen, hun ouders en het Nederlands publiek. Daaruit kwam naar voren dat er voldoende draagvlak was om volgens de geldende richtlijnen te verkopen. Wij vonden dat we de kwetsbare kinderen niet in de kou konden laten staan. Juist in deze tijd hebben ze ons extra hard nodig.’
Digitaal
YouTuber Dylan Haegens, al drie jaar op een rij ambassadeur van Stichting Kinderpostzegels, trad dit jaar op als coach. Door middel van filmpjes gaf hij kinderen verkooptips. Zo legde hij uit hoe kinderen het beste een goede online ‘verkoopvideo’ konden maken. Op een speciaal platform konden deze video’s worden geüpload, na toestemming van de ouders. Bijna 7.500 kinderen maakten gebruik van de digitale mogelijkheid. Ook kinderen die ervoor kozen om toch langs de deuren te verkopen kregen tips van Dylan Haegens. In de video’s gaf hij aandacht aan het in acht nemen van de 1,5 meter afstand en herinnerde kinderen aan de geldende maatregelen door middel van een quiz.
Het online platform werd ontwikkeld door Bratpack en vormgegeven door LinkDesign. Haegens Media was verantwoordelijk voor de creatie van de verkoopvideo en quiz.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Consumentenbond: 'Banken leveren... 26-09-2024
- Consumentenbond: Meta laks in aanpak... 24-09-2024
- Vernieuwde Kruidvat app zet in op... 19-09-2024
- ANWB verbreedt online aanbod met... 18-09-2024
- Greetz viert 20 jarig bestaan18-09-2024
- Apple-oortjes in de VS goedgekeurd... 13-09-2024
MarketingTribune Events
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing