Webwinkels en vervoerders zetten zich schrap voor feestdagen 2021

Webwinkels en vervoerders zetten zich schrap voor feestdagen 2021
  • Online
  • 19 okt 2021 @ 09:16
  • 16390 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • WebwinkelE-commerce

Webwinkels verwachten tijdens de feestdagenperiode een omzetstijging van gemiddeld 70 procent ten opzichte van de reguliere verkoop, meldt Thuiswinkel.org.

Webwinkels en vervoerders nemen extra maatregelen om tijdens de feestdagen alle bestellingen op tijd te kunnen verwerken. Zo hebben vervoerders nieuwe pakketcentra geopend en de communicatie met de ontvanger via Track & Trace van het pakket nog verder verbeterd. Marlene ten Ham, directeur Thuiswinkel.org: ‘Vanwege de enorme versnelling in de markt en de groei is innoveren voor onze sector cruciaal. Ondernemers komen met steeds slimmere opties om te voldoen aan de wensen van de consument, gemak is hierbij leidend. Zo bieden webwinkels consumenten verschillende afleveropties, hebben ze hun distributiecentra opgeschaald en werken ze bijvoorbeeld met verpakkingsmachines om sneller en kleiner te verpakken.’

Thuiswinkel.org: Sector vraagt consument om hulp voor feestdagen 2021

Met de campagne Wees voorbereid - Bestel op tijd roepen webwinkels en vervoerders consumenten op om tijdig hun cadeaus te bestellen. Ten Ham: ‘Door op tijd te bestellen, voorkomen we extreme drukte gedurende een paar dagen. Als de bestellingen eerder gedaan worden, kunnen we met de hele sector de verwachte drukte goed aan.’ Op 1 november gaat de campagne van start. In de radio- en online videocampagne staat Sinterklaas centraal, die blij is omdat de pakjes op tijd besteld en bezorgd zijn. De consument heeft namelijk ruim van tevoren de cadeauwensen doorgegeven. Ten Ham: ‘Let goed op de levertijd die door de webwinkel wordt aangegeven en bestel op tijd!’

Thuiswinkel.org: ‘Hoogste piek net voor Sinterklaas’

De piekdagen liggen dit jaar naar verwachting op 26 november (Black Friday) en 29 november (Cyber Monday). Deze dagen vallen vlak voor Sinterklaas, waardoor er in de dagen in de aanloop naar het kinderfeest miljoenen pakketten ingepakt en bezorgd moeten worden. Ten Ham: ‘We zien dat veel webwinkels al vroeg op de bestelpiek anticiperen. Zo bieden ze hun kortingsacties eerder aan en stimuleren ze met acties om hun bestellingen in één keer te doen. Dit biedt niet alleen extra voordeel voor consumenten, maar voorkomt ook extra logistieke druk.’

 

 

Wat kun je als consument zelf doen?

Bestel ruim op tijd

Bestel doordeweeks in plaats van in het weekend

Als je het graag thuisbezorgd wilt hebben, kies dan een moment waarop je zeker weet dat je thuis bent en houd Track & Trace goed in de gaten

Wijzig de bezorging als je plannen veranderen, laat het bij de buren afleveren of op een ‘afgesproken plek’. De bezorger hoeft dan niet dubbel te rijden.

Als je niet thuis bent, laat dan je pakketten afleveren op een servicepunt. De pakketbezorger komt dan niet voor een dichte deur te staan, je kunt het pakket ophalen wanneer je wilt en je voorkomt dat het voortijdig in handen komt van degene die je wilt verrassen.

Meld je aan voor de nieuwsbrief van je favoriete webwinkel, zodat je weet welke aanbiedingen er zijn en wanneer

Veel webwinkels geven ook kortingen in de periode voor de feestdagen. Ook zijn in de week voorafgaand aan Black Friday (26 november) al veel producten met korting verkrijgbaar. Wachten tot die ene vrijdag is dus in veel gevallen niet nodig

Probeer je aankopen te bundelen bij de webshop en koop je cadeautjes in één keer bij de webwinkel.

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken