Spotify opent eiland in gaming platform Roblox
- Online
- 3 mei 2022 @ 15:01
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 3 mei 2022 @ 15:01
- Michiel van Zaane
Spotify gaat als eerste muziekstreamingsdienst een samenwerking aan met gaming platform Roblox. Roblox-spelers kunnen Spotify Island bezoeken, waar fans en artiesten samen komen om nieuwe sounds, interactieve quests en merchandise te ontdekken.
Het ‘eiland’ is een interactieve plek in het metaverse. Artiesten kunnen in samenwerking met Spotify in-game merchandise creëren. Spotify’s deel van de opbrengst komt terecht bij de desbetreffende artiesten. K-pop artiesten SUNMI en Stray Kids zijn de eerste artiesten waarvan je virtual merchandise kunt kopen op Spotify Island.
Roblox gebruikers krijgen op het eiland de kans om hun favoriete artiesten te ontmoeten, interactieve quests te voltooien en exclusieve content te ontgrendelen. Gebruikers kunnen ook hun eigen audio ervaring creëren in de virtuele beatmaker stations, dat mede-mogelijk is gemaakt door Soundtrap. Op het eiland zijn ook andere muzikale easter eggs te ontdekken. Spotify gebruikers zullen ook herkenbare vormen, kleuren en icoontjes tegenkomen. Ze kunnen ook hartvormige ‘like’ icoontjes verzamelen en daarmee gratis Spotify virtuele merchandise claimen.
De streamingdienst host de komende weken het allereerste pretpark in Roblox: K-Park. Spotify Island brengt daarmee een ode aan alles wat met K-Pop te maken heeft. Later dit jaar krijgen fans de mogelijkheid om supersterren als Stray Kids en SUNMI te ontmoeten in K-Park.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- AH wint Greatest TikTok tijdens Ad Awards
- Hoe Moneybird emotie boven product kiest in nieuwe campagne...
- Just speelt in op jongerencultuur met campagne ‘moetje of wilje’
- [column] Marketingfacts Focus #10
- KPN introduceert App de Sint AI gestuurde Sinterklaaservaring...
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de basis is van digitale...
Laatste Nieuws
- KPN introduceert App de Sint AI... 21-11-2025
- Petersen presenteert boek... 20-11-2025
- MondoMarketing bekroond tot beste... 19-11-2025
- AH wint Greatest TikTok tijdens Ad... 19-11-2025
- Identity Games kiest voor speelse... 18-11-2025
- [onderzoek] Ruim helft jongeren... 17-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

