[branded content] AI-Revolutie bij Traveldeal: 19,48% Conversie stijging!

[branded content] AI-Revolutie bij Traveldeal: 19,48% Conversie stijging!
  • Online
  • 15 jan 2024 @ 06:52
  • Link
  • Sales
    Sales


    BBP Media
  • Geen tag
  • 15 jan 2024 @ 06:52
  • Sales

In de digitale winkelstraten is het een bekend fenomeen: klanten die eenmalig iets kopen en vervolgens verdwijnen. Het werven van nieuwe klanten kost veel, terwijl het behouden van bestaande klanten vaak waardevoller is. Maar hoe veranderen we deze voorbijgangers in loyale fans?

Hier komt het Customer Data Platform (CDP) kijken, jouw geheime wapen om data slim in te zetten. Hyperpersonalisatie op grote schaal werkt als een turbo op deze motor. Onze tovenaar in dit proces is OpenAI, die met de nieuwste technologieën klantbelevingen mogelijk maakt die voorheen ondenkbaar waren. Ons doel is om van sporadische kopers toegewijde volgers te maken en de conversie blijvend te verhogen..

Neem nu Traveldeal, een bedrijf dat groot is geworden met impulsaankopen. Hoe transformeren we een impulsieve koper in een vaste klant? We hebben de data doorgespit op zoek naar patronen.

De uitdaging: klantretentie

Wat houdt de eenmalige boekers bij Traveldeal tegen om terug te komen? Misschien zijn ze alleen op zoek naar die ene topdeal, voelen ze zich niet begrepen, is het aanbod niet relevant, of was de timing niet goed. We willen deze eenmalige boekers veranderen in reislustige fans. Een eerste cruciale stap is het opzetten van een goede datahuishouding met een CDP, om te komen tot een compleet klantprofiel waar alle data samenkomt.

De vraag: een databased strategie voor een hogere Customer Lifetime Value (CLTV)

Met een dagelijks veranderend aanbod en scherpe prijzen die urgentie uitstralen, is Traveldeal snel gegroeid. Door de focus op impulsboekingen is de CLTV van een klant bij Traveldeal relatief laag. Nu het aanbod breder en minder impulsief is geworden, wordt personalisatie, de sleutel tot retentie, een grotere uitdaging.

De oplossing: Hyperpersonalisatie meets AI

Hoe passen we hyperpersonalisatie toe op grote schaal? Door online gedrag bij Traveldeal te analyseren, verzamelen we veel informatie. Met AI optimaliseren we deze data voor hyperpersonalisatie. In een CDP maakt Traveldeal slimme segment labels aan zoals 'solo', 'stellen', 'groepen', 'families', 'sport' en 'cultuur', die worden toegewezen door een slim algoritme dat verschillende factoren meeweegt zoals klikgedrag op de site en eerdere boekingen. Met OpenAI hebben we pilots gedraaid om prompts aan te passen op basis van deze slimme labels. Zo hebben we accommodatiepagina’s volledig laten herschrijven voor bijvoorbeeld stellen of families, waardoor de content veel relevanter wordt voor de bezoeker.

Brainvine Feeds: Hyperpersonalisatie op grote schaal

Het handmatig aanpassen van teksten in combinatie met OpenAI prompts is zeer arbeidsintensief. Daarom introduceren we Brainvine Feeds, een geavanceerde nieuwe tool die je complete product- of accommodatiefeed verwerkt en automatisch teksten aanpast op basis van de specifieke labels. Dit betekent hyperpersonalisatie op een nog grotere schaal. Nieuwe accommodatieteksten worden 's nachts automatisch aangepast, zodat ze altijd actueel zijn.

Met Brainvine Feeds wordt een compleet herschreven accommodatiefeed automatisch gegenereerd. Deze feed kunnen we eenvoudig inladen in het CDP, waardoor de specifieke reislabels de juiste tekst tonen. We kunnen met Brainvine Feeds naadloos integreren in het bestaande platform en de content transformeren naar een hypergepersonaliseerde variant. Naast de accommodatiepagina, passen we deze content nu ook toe in de on-site content, de e-mailnieuwsbrief en automations.

19,48% Conversiestijging: A/B-test bewijst kracht AI-gestuurde hyperpersonalisatie

Om de effectiviteit te meten, is een A/B-test opgezet. Daarin is te zien dat deze aanpak heeft geleid tot een conversiestijging van 19,48% door hun standaardteksten aan te passen aan de behoeften van verschillende klantsegmenten, zoals geïdentificeerd in hun CDP.

Aan de slag met Brainvine Feeds

Wil je ook de magie van Brainvine feeds ervaren? Het is een fantastische tool en een supercharger van je CDP. Brainvine feeds helpt je teksten op schaal te personaliseren. Of je nu in de reisbranche zit zoals TravelDeal, of in de e-commerce, Brainvine feeds is ontworpen om je feed te configureren en naadloos te integreren met je CDP. Dus, waar wacht je nog op? Voor TravelDeal werkt het als een zonnetje; de conversies vliegen door het dak. We zijn het bij andere klanten aan het uitrollen. Dit is jouw kans om voorop te lopen in de toekomst van online shopping.

Dit artikel verschijnt op initiatief van Brainvine
Tekst: Brainvine | Afbeelding: Brainvine

Sales
  • Sales

  • Werkt bij: BBP Media
  • Functie:
  • Website:
  • Profiel »

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken