Holle Dolle Donnie op Koningsdag doneert aan daklozen
- Bureaus
- 28 apr 2024 @ 17:11
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 28 apr 2024 @ 17:11
- Sjaak Hoogkamer
Op de kruising tussen de Vijzelstraat en Prinsengracht in Amsterdam stond op Koningsdag 27 april, Statiegeld Nederland (onderdeel van Verpact) met een donatiepunt voor statiegeldverpakkingen: de ‘Holle Dolle Donnie’.
Met deze activatie wilde Statiegeld Nederland consumenten op een leuke manier aansporen om hun blikjes en flesjes in te leveren. Door statiegeldverpakkingen in te leveren bij de Holle Dolle Donnie, droegen mensen niet alleen bij aan een schoner Amsterdam en Nederland, maar doneerden ze ook nog eens hun statiegeld aan dak- en thuislozen. De activatie is ontwikkeld en geproduceerd door Gardeners.
Campagne
NOISE ontwikkelde de overkoepelende campagne van Statiegeld Nederland met rapper Donnie in de hoofdrol. In de campagne focust de stichting op gedragsverandering. Het doel is Nederlanders motiveren en activeren om hun statiegeldverpakkingen in te leveren om zo 90% van alle blikjes en plastic drankflessen retour te krijgen. Gardeners is als bureau gekozen naast NOISE en verantwoordelijk voor deze consumenten- en pr-activaties.
De Holle Dolle Donnie is een dikke knipoog naar de welbekende Holle Bolle Gijs van vroeger uit de Efteling
Statiegeld Nederland wilde met de activatie op Koningsdag de feestvierders bewust maken van de waarde van statiegeldverpakkingen. Dit doen ze door Nederlanders op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met het inleveren van statiegeldverpakkingen.
Jeroen Hillen, directeur bij Statiegeld Nederland: ‘De activatie met de Holle Dolle Donnie was een succesvolle samenwerking met Gardeners. Het doel is om samen zoveel mogelijk Nederlanders te motiveren en activeren om hun statiegeldverpakkingen in te leveren om zo 90% van alle blikjes en plastic drankflessen weer in te nemen en daarmee een bijdrage te leveren aan een schoner Nederland. Het teruggenomen materiaal kan weer gebruikt worden voor nieuwe flesjes en blikjes.’
Track van rapper Donnie
De Holle Dolle Donnie was toegankelijk voor zowel bootvaarders als voetgangers. De tunnel was aangekleed als een grote statiegelddonatiebox waar voorbijgangers hun verpakkingen konden doneren. In de tunnel was de speciaal ontwikkelde track te horen van rapper Donnie in samenwerking met Statiegeld Nederland. Het nummer vat de belemmeringen en gebruiksmomenten rondom statiegeld samen.
Credits
Campagne: NOISE
Concept, activatie & pr: Gardeners
Productie: Gardeners
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
- Overname Pinch vergroot Nederlandse... 08-07-2025
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers