Culture Report 2025: '63 procent van Gen Z zegt dat algoritme hen beter kent dan hun vrienden'
- Online
- 20 feb 2025 @ 10:47
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Geen tag
- 20 feb 2025 @ 10:47
- Nanny Kuilboer
De 3e editie van het Culture Report editie 2025 van socialmediabureau For You Agency is nu beschikbaar. For You Agency richt zich op generational marketing, waarbij de cultuur binnen de doelgroep centraal staat.
Britt Messing, co-founder For You Agency: ‘In de nieuwste editie wordt blootgelegd hoe niet de grootste marketingbudgetten, maar juist culturele resonantie en relevantie zorgen voor indrukwekkend resultaat, en, ook interessant, met dit onderzoek zoomt For You Agency als allereerste concreet in op Gen A, de generatie die vanaf 2035 maar liefst 16% van de bevolking omvat’
Gen Z en Gen Alpha
For You Agency wil de drijfveren van de jongste generaties doorgronden om hun klanten doelgericht te kunnen bedienen. Messing: ‘In het rapport nemen we de gedragingen en voorkeuren van Gen Z en Gen Alpha – de consument van morgen - onder de loep. Met exclusieve inzichten die voortvloeien uit gesprekken met duizenden jongeren, vakexperts en toonaangevende creators, biedt het Culture Report een ongeëvenaard kijkje in de toekomst van social, commerce en content.’
Een aantal inzichten op rij:
● Algoritme als beste vriend: 63% van Gen Z vindt dat het algoritme hen beter kent dan hun vrienden. Messing: ‘Merken kunnen hierop inspelen door via socials vertrouwen op te bouwen met de klant.’
● Favoriete merken: Hema, Bol en Gisou zijn de top-3 favoriete merken onder de nieuwe generatie consumenten.
● Creators moeten écht creëren: Messing: ‘Unpolished content is uit. ●Kwalitatieve formats en goed doordachte series nemen socials over.’
● Community vs volgers: Messing: ‘Succesvolle merken bouwen aan communities, niet aan losse volgers. Interactie en betrokkenheid worden dé succesfactoren in 2025.’
● Social commerce will take over: Messing: ‘TikTok Shop staat op het punt om toe te treden tot Europa en zodra het dat doet, belooft TikTok toonaangevend te worden in de wereld van commerce.’
Culture
Tess Scholten, co-founder For You Agency: ‘Bij For You Agency staan we sinds dag één midden in de digitale cultuur. Het is waarmee we onze klanten onderscheidend vermogen kunnen bieden en dus zorgen we dat we hierin continu vooroplopen’ Messing vult aan: ‘Met dit rapport geven we marketeers de inzichten en strategieën die ze nodig hebben om relevant te blijven. Culture is in 2025 namelijk niet langer iets waar je op moet inspelen. Het is hetgeen je onderdeel van moet worden.’ Het volledige rapport is tegen betaling te downloaden op de site van For You Agency.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Bastian Verhulst - opperhoofd TikTok... 19-03-2025
- Spotlight: adverteren binnen Track &... 19-03-2025
- Vluchtelingenwerk Nederland en KLM... 14-03-2025
- Think Yellow is Google Premier... 12-03-2025
- Inschrijving geopend voor EMAS... 04-03-2025
- YouTube wil welzijn van tieners... 03-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center