SponsorRingen 2017: WE Fashion sponsor van het jaar
- Sponsoring
- 30 nov 2017 @ 23:11
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - EntertainmentSponsorRingAwardsSponsoring
- 30 nov 2017 @ 23:11
- Redactie Sponsoring
WE Fashion is uitgeroepen tot Sponsor van het Jaar. Bij de uitreiking van de SponsorRingen 2017 is commercieel directeur Menno Geelen van Ajax verkozen tot Sponsorpersonality van het Jaar. MarketingTribune was aanwezig in de Amsterdamse Kromhouthal en zet alle winnaars op een rij.
Op donderdagavond 30 november zijn in de Kromhouthal de SponsorRingen 2017 uitgereikt in de categorieën Entertainment & Events, Maatschappij, Kunst & Cultuur, Sport, Gesponsord en Smart Budget. Nieuw dit jaar is de categorie Langlopende Sponsorships waarvoor de vakjury zelf kon nomineren. Bekijk alle overige winnaars per categorie in het overzicht hieronder.
De categorie Langlopende Sponsorships is ingevoerd om de effectiviteit van sponsoring op langere termijn nog beter aan te tonen. Opmerkelijk: de drie kandidaten winnen alledrie goud. Volgens Niels Markensteijn, voorzitter van het bestuur Stichting SponsorRingen, tonen de winnende cases van het afgelopen jaar stuk voor stuk aan dat een goed sponsorship grote impact kan hebben. ‘Deze partnerships lagen aan de basis van tal van geïntegreerde campagnes die merken sympathieker maken en de binding tussen een organisatie en zijn klanten en relaties versterkte.’
Lang Lopende Sponsorships
- Goud: ABN Amro en World Tennis Tournament
- Goud: Delta Lloyd en watersport
- Goud: ING en Rijksmuseum
Entertainment & Events
- Goud: WE X Nina
- Zilver: NK Tegenwindfietsen
- Brons: Miele PowerWash op Lowlands 2017
- Genomineerd: The Voice of Holland
Gesponsorde
- Goud: Wereldtitel Dammen 2016
- Zilver: Offshore Experience
Kunst & Cultuur
- Goud: NS Tijd voor Lezen
- Zilver: Look Like Marilyn
- Brons: Partnership Audience Development
Maatschappij
- Goud: McHappy Day
- Zilver: Royal Philips - Pride 2017
- Brons: Kraanwater in Nepal
Sport
- Goud: Jumbo.com: snel besteld, snel thuisbezorgd
- Zilver: Hardloopsupporter
- Brons: Een nachtje slapen in het stadion van FC Groningen
- Genomineerd: Rabo EuroHockey Championship 2017
Smart Budget
- Goud: Wereldtitel Dammen 2016
- Zilver: Schoolreisje van je leven naar Carré
- Brons: Look Like Marilyn
Sponsor van het Jaar: We Fashion
Sponsorpersonality van het Jaar: Menno Geelen (Ajax)
De SponsorRing is de jaarlijkse prijs voor de beste sponsorcases in Nederland. De missie van de Stichting SponsorRingen is om door middel van het jaarlijks uitreiken van prijzen het vakgebied sponsoring in de breedte te promoten en professionaliteit in de branche te stimuleren.
Lees op MarketingTribune.nl meer over alle winnaars, genomineerden en jurycommentaren.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
- Delta Lloyd
- 2017
- uitreiking
- McHappy
- Menno Geelen
- Jumbo
- winnaars
- awards
- WE Fashion
- ING
- ABN Amro
- NS
- SponsorRingen
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ParkBee nieuwe official partner van... 01-11-2025
- Heineken beëindigt na 30 jaar... 30-10-2025
- Dopper lanceert special edition met... 30-10-2025
- Alfa Romeo koppelt merk aan dynamiek... 24-10-2025
- Rexona sluit vijfjarig partnerschap... 16-10-2025
- Go Ahead Eagles lanceert exclusieve... 14-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

