Nederlandse Loterij stopt 60 miljoen in sport en goede doelen
- Sponsoring
- 10 mei 2019 @ 15:23
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MaatschappijFondsenwervingSport
- 10 mei 2019 @ 15:23
- Jeroen Mirck
Nederlandse Loterij heeft zijn jaarafdracht bepaald: de Nederlandse sport en achttien goede doelen ontvangen samen 59,6 miljoen euro. De totale afdracht van het loterijbedrijf bedraagt 161.200.000 euro.
Jaarlijks investeert Nederlandse Loterij een groot deel van haar opbrengst in de Nederlandse sport, goede doelen en in de Nederlandse samenleving. Met deze bijdrage wordt de Nederlandse sport gefinancierd en goede doelen ondersteund om hun initiatieven te realiseren op het gebied van gezondheid, beweging en welzijn. Over het jaar 2018 draagt Nederlandse Loterij de volgende bedragen af:
- NOC*NSF en 74 sportbonden: 43.200.000 euro
- Achttien goede doelen: 16.400.000 euro
- Staat der Nederlanden: 101.600.000 euro
Niels Onkenhout, algemeen directeur van Nederlandse Loterij: 'Jaarlijks maken we heel veel mensen blij met mooie prijzen en dragen we een groot deel van onze opbrengst af aan de Nederlandse samenleving, de sport en achttien goede doelen. We zijn er trots op dat wij 161 miljoen euro mogen teruggeven aan Nederland.'
Sterk veranderende markt
De afdracht hangt samen met het gepubliceerde jaarverslag. Nederlandse Loterij blikt terug op een bijzonder goed 2018. 'We hebben onverminderd geïnvesteerd in een kansrijke toekomst. Er is hard gewerkt om de basis van onze organisatie te versterken en om ons aanbod te vernieuwen. Zo kunnen wij in een sterk veranderende markt succesvol blijven en mooie resultaten neerzetten.'
Na de fusie van de Nederlandse Staatsloterij en De Lotto medio 2016 is er vanaf 2017 intensief gebouwd aan de nieuwe organisatie. Nederlandse Loterij concludert dat die organisatie 'organisatorisch, commercieel en financieel staat'.
In 2018 heeft Nederlandse Loterij een omzetgroei gerealiseerd van 6 procent: de omzet steeg met 65 miljoen naar 1.169 miljoen euro. De omzetgroei komt vooral doordat de loterijmarkt groeide en Nederlandse Loterij daar met succes op heeft ingespeeld. In 2018 keerde Nederlandse Loterij 775 miljoen euro uit aan prijswinnaars, 43 miljoen euro meer dan in 2017.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw... 27-06-2025
- Odido nieuwe partner Esther Vergeer... 05-06-2025
- TCL wordt wereldwijde partner van... 04-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers