Generation Discover Festival verovert Ahoy

Generation Discover Festival verovert Ahoy
  • Sponsoring
  • 3 okt 2019 @ 11:15
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MVOMaatschappijEvenement

Deze week vindt in Rotterdam de vierde editie van Generation Discover Festival van start. Tientallen bedrijven hebben zich eraan verbonden, waaronder initiatiefnemer Shell. De praktische organisatie is in handen van Brandbase.

Generation Discover Festival, mogelijk gemaakt door 32 partners uit de publieke en private sector, vindt plaats van 2 t/m 6 oktober, dit jaar voor het eerst in Ahoy in Rotterdam Zuid. De partners zijn er gezamenlijk van overtuigd dat we de denkkracht van de scholieren in het basisonderwijs nodig hebben om de wereld van morgen vorm te geven.

Creatieve productie

Na drie succesvolle eerdere edities in Den Haag kreeg BrandBase, een creatief productiebedrijf uit Amsterdam, opnieuw de taak om het festival van A tot Z te organiseren. Het festival heeft als doel basisschoolkinderen enthousiast te maken voor wetenschap en technologie.

Inge Overtoom, operations director en partner van BrandBase: ‘Wij zijn sinds dag één betrokken bij de ontwikkeling en organisatie van Generation Discover Festival. De doelstelling van dit evenement sluit naadloos aan bij het DNA van BrandBase dat uit twee pijlers bestaat. Ten eerste proberen we in alles wat we doen een positieve veranderingen te veroorzaken en ten tweede willen we merken uitdagen om grote en gedurfde experiences te maken.’

Speelse wetenschap

Het festival biedt kinderen in de leeftijd van 8 tot 12 de mogelijkheid om op speelse manier kennis te maken met technologie en wetenschap. Dit jaar kunnen de jonge bezoekers onder meer voetballen met robots, verticaal tuinieren en vliegen met drones.  

‘Dit is een creatieve megaklus en het is wat mij betreft de mooiste uitdaging die er in ons vakgebied is in Nederland’, zei Jesse Post, creative director van BrandBase. ‘Voor alle partners van Generation Discover, bedenken, ontwerpen en ontwikkelen we relevante experiences die bijdragen aan de algemene doelstelling van het festival. Alle boodschappen van de 32 partners wordt teruggebracht in één samenhangend verhaal dat zowel de partners als de kinderen blij moet maken. Het verhaal van dit jaar gaat over wonen, produceren en verplaatsen in het jaar 2050.’

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken