Techonomy benoemt nieuwe directie

Techonomy benoemt nieuwe directie
  • Sponsoring
  • 17 dec 2019 @ 11:58
  • 17773 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • eSportsDigitaalZakelijkMarketingautomationInnovatie

Techonomy heeft vanaf januari een nieuwe directie, bestaande uit Damian François, Tom van den Boom, Sion de Jong en Gijs van Puijenbroek. Onder dit bedrijf vallen ook SportsCloud, Create5 en EsportsX.

Dit viertal is vanaf de beginfase bij de onderneming betrokken en heeft deel uitgemaakt van de verschillende groeifasen van het bedrijf. Techonomy is actief in de wereld van datamanagement, digitale technologie en marketing-IT. Het bedrijf helpt klanten met zowel creatieve als technische oplossingen op het terrein van marketing en sales.

Merken en klantenteams

Naast Techonomy voert de organisatie ook het management over SportsCloud (actief met data- en digitale oplossingen in de sport), Create5 (videocontent en gamification) en EsportsX (kennisplatform over esports en gaming). In het begin van 2019 is tevens SportsCloud International van start gegaan met focus op de Australische en Aziatische markt. Het kantoor hiervan is gevestigd in Melbourne.

Op opleidingsterrein is de onderneming actief onder de namen Business of Sports Academy en Techonomy Education. De nieuwe directie geeft leiding aan alle klantenteams en heeft de volledige verantwoordelijkheid voor alle merken en activiteiten.

Kennisontwikkeling

Andy Berendsen zal in zijn huidige rol als Chief Technology Officer eveneens deel uitmaken van het directieteam. Hij is verantwoordelijk voor de kennisontwikkeling en het productportfolio van de onderneming. Hij gaat zich tevens bezig houden met het opzetten van een nieuw Data Science Lab voor de sport. Arno de Kloet, mede-oprichter van Techonomy, zal leiding blijven geven aan de snel groeiende video-activiteiten van Create5.

Peter Sprenger blijft als oprichter en bestuurder direct betrokken bij alle strategische marktontwikkelingen en keuzes van de onderneming. Over de nieuwe benoemingen zegt hij: 'Het is een logische ontwikkeling dat de nieuwe generatie digitale professionals de leiding heeft over de onderneming. Alle nieuwe directieleden zijn nog jong, maar juist in de digitale wereld zijn ze al extreem ervaren. Als geen ander hebben zij in de digitale wereld geëxperimenteerd en oplossingen bedacht. Hun diepgaande kennis is de basis van onze onderneming en ze hebben afgelopen jaren al laten zien dat ze het talent hebben om met onze klanten nieuwe kansen te creëren.'

SportsCloud expandeert

Binnen de activiteiten van SportsCloud zullen in 2020 een aantal marktontwikkelingen extra aandacht krijgen. Sion de Jong heeft de verantwoordelijkheid voor de internationale activiteiten en zal zich richten op het uitbouwen van het SportsCloud-team in Australië. Mark van Wijnen gaat zich volledig richten op de voetbalmarkt waar een groeiende behoefte is aan innovatieve digitale oplossingen en nieuwe vormen van loyaliteit. Samen met partner Sports Alliance wordt er begin 2020 een speciaal kennisprogramma voor BVO’s uitgerold.

Robin Sweegers blijft net als afgelopen jaren leiding geven aan de succesvolle esports-activiteiten. Al eerder dit jaar werd een overeenkomst met marktleider ESL gesloten om gezamenlijk klanten te helpen de juiste keuzes te maken in deze nieuwe markt. Voor alle andere sportactiviteiten – waaronder de sportbonden, rechtenhouders, evenementen en mediabedrijven - zal Thom van der Bijl het gezicht vormen.

Explosieve groei

Techonomy, gevestigd in Eindhoven, telt momenteel 37 medewerkers. De onderneming groeide in 2017, 2018 en 2019 met 40 procent per jaar. Gezien de explosief groeiende vraag in de markt naar data oplossingen, marketing-services en technologie-implementaties streeft de onderneming in 2020 en 2021 naar voortzetting van deze groeicurve.

Groepsbreed blijft Michiel van Rijn van Alkemade (tevens partner in het bedrijf) zich richten op new business en partnermanagement. Sanne Janssen zal als Senior Projectmanager de verantwoordelijkheid dragen voor digitale transformaties bij grotere organisaties.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken