Brabantia en WeForest werken 10 jaar samen: 3 miljoen bomen geplant

Brabantia en WeForest werken 10 jaar samen: 3 miljoen bomen geplant
  • Sponsoring
  • 14 mei 2024 @ 10:22
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Fabrikant van huishoudproducten Brabantia werkt sinds 2014 samen met WeForest, een internationale non-profitorganisatie die zich inzet voor herbebossing om woestijnvorming te voorkomen. Sinds de start van de samenwerking zijn 3.004.477 bomen geplant voor verkochte droogrekken en droogmolens.

WeForest plant bio-diverse bossen over de hele wereld. Dit zorgt niet alleen voor een vermindering van de opwarming van de aarde, het zorgt ook voor meer banen voor de plaatselijke bevolking. De ngo heeft voor Brabantia inmiddels meer dan 3 miljoen bomen geplant in de Amhara en Desa’a regio's in Ethiopië en in Burkina Faso. Deze bomen houden niet alleen de vruchtbare grond op zijn plaats, door het planten van fruit- en houtbomen op boerderijen worden er ook mensen gevoed en voorzien in werkgelegenheid.

De cijfers op een rijtje – 2014 tot nu

•              Er zijn 3.004.477 bomen geplant, waarvan 2.463.270 in Ethiopië Amhara, 241.207 in Ethiopië Desa’a en 300.000 in Burkina Faso.

•              Er is 2.098 hectare bos onder restauratie.

•              Er is een potentieel van meer dan 154.232 ton CO2 verwijderd uit de atmosfeer over een periode van 50 jaar.

•              Meer dan 5.000 huishoudens in 18 dorpen in Ethiopië hebben een hoger inkomen.

•              Meer dan 8.600 inwoners zijn betrokken bij het project.

Tijn van Elderen, CEO bij Brabantia: ‘Het planten van bomen is één van de manieren om bij te dragen aan een duurzamer klimaat. We zijn er daarom erg blij dat we samen met WeForest al meer dan 3 miljoen bomen hebben kunnen planten in Afrika. Een mijlpaal om trots op te zijn!’

100% circulair design
Naast het sponsoren van WeForest streeft Brabantia naar 100% circulair ontwerp - een doel dat het Brabantse familiebedrijf in 2035 wil bereiken. Dit groene doel kent zes aspecten: 100% veilig materiaal, 100% productieafval gerecycled, 100% hernieuwbare energie, 100% schoon water, 100% gerecycled/ biobased materiaal en 100% recyclebare producten. Het streven heeft tot nu toe meer dan 1.000 producten met een Cradle-to-Cradle Certificaat. In 2023 kreeg het bedrijf een B Corp certificering.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken