Volkskrant Magazine en de VARAgids vallen in de prijzen
- Algemeen
- 22 mei 2014 @ 17:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Awards
- 22 mei 2014 @ 17:00
- Redactie B2B
Vandaag zijn tijdens de Nationale Coverdag in DeFabrique te Utrecht de Prix de C’Oeuvre en de Cover van het Jaar uitgereikt. De prijzen voor de beste cover van Nederland.
De Cover van het Jaar
Er waren vijf genomineerden: BoerenBusiness, Linda Mode (met Karl Lagerfeld), VARAgids, VPRO gids en Vrij Nederland. De winnaar komt tot stand op basis van een combinatie van de selectie van de vakjury en de publieksjury. Het publiek kan door middel van een internetstemming uit deze nominaties haar winnaar kiezen.
Juryvoorzitter, Sak van den Boom over de winnaar: ‘Niet alleen visueel en typografisch een topper, ook emotioneel heeft deze cover veel zeggingskracht, door in het vooruitzicht van Brazilië te appelleren aan een van de mooiste momenten in de Nederlandse voetbalhistorie. Het publiek koos massaal voor deze cover als beste van 2013. Aangevuld met de punten van de vakjury, werd deze VARAgids-cover de Cover van het Jaar.’
Prix de C’Oeuvre
Sak van den Boom vervolgt over de winnaar: ‘Volkskrant Magazine verrast, week in week uit. Een groter contrast tussen het strakke format van de krant en het omslag van het wekelijkse magazine is niet denkbaar. Alsof bewust gekozen is voor een coveraanpak zonder concept. De gekozen beeldtaal is vaak zo sterk dat teksten overbodig worden. De ideeën zijn goed en er wordt gewerkt met toptalent. Het magazine laat zich inspireren door vele internationale trendsettende covermakers en is daardoor beeldbepalend geworden voor een internationale coverstijl, waarvan we tijdens de Nationale Coverdagen vele goede voorbeelden hebben gezien. De jury beloont Volkskrant Magazine daarom met de Prix de C’Oeuvre 2014.’
De Prix de C’Oeuvre is een initiatief van de organisatie van de Nationale Coverdag en BBP Media.
Fotograaf: Giuseppe Toppers, Danto
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ASN Bank kiest voor één krachtig merkbeeld
- Lego meest inspirerende onderneming van 2025
- Gut en The Valley reageren op Hertog Jan Leeuw
- Reframe presenteert DE&I-onderzoek binnen Nederlandse...
- Nieuwe Pride-campagne van KPN: eerbetoon aan generaties LGBTQIA+
- Bol en Tiny Miracles maken kunst tastbaar én sociaal met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers