[branded content] Supermarkt-netwerk biedt meerwaarde adverteerders

[branded content] Supermarkt-netwerk biedt meerwaarde adverteerders
  • Algemeen
  • 12 nov 2021 @ 10:48
  • Link
  • Sales
    Sales


    BBP Media
  • Geen tag
  • 12 nov 2021 @ 10:48
  • Sales

Exterion Media, onderdeel van Global Media & Entertainment Group, heeft met de overname van het Supermarkt-netwerk van Centercom begin oktober de customer journey van merken en bedrijven in belangrijke mate verrijkt. De consument kan nagenoeg overal en altijd op het juiste moment worden bereikt.

De buitenreclame-exploitant kreeg er met de overname namelijk 600 Digital Out-of-Home (DOOH) schermen bij. Met deze overname is een nieuw geoptimaliseerd Supermarkt-netwerk ontstaan dat met ruim 800 schermen binnen een straal van 35 meter van de supermarkten AH, Jumbo, COOP/Plus en Spar een nationale DOOH-dekking biedt.

Touchpoints
Zodra je als consument de voordeur uitstapt komt Exterion Media letterlijk om de hoek kijken: langs drukke straten en snelwegen, tijdens het fietsen of lopen, bij het tanken, in het centrum van de stad, tijdens het wachten op de bus, in winkelcentra of vlak voordat je de supermarkt binnen gaat. Via Exterion Media ben je als adverteerder tijdens de hele reis die potentiële klanten buitenshuis afleggen perfect zichtbaar met je boodschap.

Eva Rozenbeek, Marketing & Business Development Manager bij Exterion Media, noemt de overname een belangrijke innovatieve stap. ‘We willen zo veel mogelijk touchpoints hebben binnen de customer journey buitenshuis, teneinde een zo hoog mogelijk bereik te bieden aan adverteerders. De toevoeging van dit Supermarkt-netwerk biedt een extra dimensie, waarmee we onze positie in de klantreis versterken. De journey is uitgebreider, completer en rijker geworden.’

Het was een langgekoesterde wens om nog relevanter te zijn voor zowel de adverteerder als de consument via het last window of influence. Of het nu gaat om verschillende aankoopmomenten gedurende de week of actueel inspelen op bijvoorbeeld het weer, het Supermarkt-netwerk biedt de ideale mogelijkheid om op dat laatste moment voor de koopbeslissing aanwezig te zijn. Aangevuld met het feit dat 92% van de boodschappers minstens één keer per week in de supermarkt staat, maar ook dat 95% van de boodschappen nog steeds wordt gedaan in de fysieke supermarkt én dat in bijna 80% van de gevallen boodschappers zich niet aan het vooraf opgestelde boodschappenlijstje houden – maakt het een bijzonder relevant netwerk om als adverteerder zichtbaar te zijn.’

Aanvulling op abrinetwerk
Volgens Rozenbeek zijn de nieuwe schermen niet alleen een krachtige toevoeging aan het huidige digitale portfolio van inmiddels 3.000 schermen, maar ook een verrijking van het bestaande abrinetwerk. ‘Adverteerders kunnen hierdoor een 24/7 zichtbaarheid met posters perfect aanvullen met relevante DOOH inzet, om met de juiste boodschap op het juiste moment en de juiste locatie zichtbaar te zijn.’

Deze combinatie van Out-of-Home (OOH) en Digital Out-of-Home (DOOH) verkoopt Exterion vanaf nu in één pakket. Rozenbeek: ‘Vaak wordt er door adverteerders een OOH-pakket ingekocht of een DOOH-pakket. Binnen onze nieuwe propositie maken we nu een combi voor adverteerders om ook de boodschapper zo goed mogelijk te bereiken. Met deze combi dekken we maar liefst 42% van alle supermarkten en dat percentage is echt heel uniek in de markt. Vlak voor het moment dat de consument die winkel inloopt heb je nog nét even contact gemaakt, waardoor je als merk ‘top of mind’ bent bij de consument.’

Unusual suspects
Guy Grimmelt, Sales & Marketing Director bij Exterion Media, vult aan: ‘Wij zijn erg trots op dit extra netwerk. We deden in het verleden al een paar overnames en dit is wederom een hele belangrijke. Op dit moment was het ook de laatste die beschikbaar was én van waarde is binnen ons bestaande portfolio. Je ziet mediabreed een bepaalde centralisatie optreden: op televisie bijvoorbeeld met RTL/Talpa, het gebeurt bij radio, print en ook in buitenreclame is een trend zichtbaar dat er een paar grotere partijen overblijven.’ 

Volgens Grimmelt sluit het nieuwe Supermarkt-netwerk naadloos aan bij de wens van een groot deel van onze adverteerders, namelijk zo dicht mogelijk op het aankoopmoment zichtbaar willen zijn. ‘Dan hebben we het natuurlijk over Fast Moving Consumer Goods, maar het netwerk is net zo relevant voor ‘unusual suspects’. Zo blijkt uit onderzoek dat bijvoorbeeld in 70% van de gevallen de boodschappen worden gedaan door de vrouw in het gezin. Interessant voor adverteerders die deze doelgroep willen bereiken met specifieke reclame, denk aan make up-merken en kleding. Deze doelgroep kunnen we op deze manier dus extra bereiken.’

Massa, relevantie en flexibiliteit
Volgens Grimmelt realiseren adverteerders bij Exterion een nog betere 24/7 zichtbaarheid dankzij de combinatie van posters (massabereik, always on) en de perfecte aanvulling die DOOH biedt als het gaat om relevantie en flexibiliteit. ‘Zo ben je als adverteerder altijd zichtbaar met de juiste boodschap, op het juiste moment en de juiste locatie, bij de juiste doelgroep.’

‘Exterion Media biedt nu een nationaal dekkend Supermarkt-netwerk, niet alleen een sterke aanvulling van onze bestaande DOOH-netwerken, maar ook op ons abri-netwerk. Via Exterion Media ben je als adverteerder tijdens de hele reis die potentiële klanten buitenshuis afleggen perfect zichtbaar met je boodschap.’

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Exterion Media

Sales
  • Sales

  • Werkt bij: BBP Media
  • Functie:
  • Website:
  • Profiel »

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken