Eindejaarscampagne Artsen zonder Grenzen: schenk een noodpakket
- Algemeen
- 1 dec 2023 @ 08:08
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 1 dec 2023 @ 08:08
- Michiel van Zaane
De op 1 december gelanceerde eindejaarscampagne van Artsen zonder Grenzen heeft als thema 'Een medisch noodhulppakket, het mooiste cadeau dat je kunt geven’, waarbij Nederlanders digitaal een symbolisch pakket kunnen vullen voor mensen in nood.
De noodhulporganisatie plaatst in de campagne de medische goederen uit het noodhulppakket in de wereld van decembercadeaus. Op deze manier wil AzG laten zien dat bijdragen aan hun levensreddende werk toch wel het meest mooiste cadeau is dat je kunt geven in de feestmaand. Dit wordt ondersteund door onderzoek, uitgevoerd in opdracht van AzG. Hieruit blijkt dat de helft van de Nederlanders een goed gevoel krijgt of het gevoel iets bij te dragen als zij doneren aan een goed doel.
‘Dit jaar vonden er heel veel rampen plaats en zijn er ongekend veel mensen op de vlucht voor oorlog en conflict. Zij komen terecht op plekken waar niets is. Geen schoon water, geen eten, geen hulp voor gewonden of zieken. Voor hen staan wij klaar met medische zorg. Nederlanders kunnen helpen door een pakket met medische noodhulpgoederen te vullen op artsenzondergrenzen.nl’, aldus Akke Boere, adjunct operationeel directeur bij Artsen zonder Grenzen.
Laden campagne
De campagne wordt geladen via paid social media, SEA, rich media takeovers (overname van websites zoals nu.nl), Digital out of home (abri’s in winkelstraten), Ster televisiereclames , direct mail, advertenties in kranten en inserts in geselecteerde magazines zoals TV gidsen. Op de campagnepagina is te zien wat de symbolische waarde is van elke donatie. Het campagnebeeld is ontworpen door Rogier en Matthijs. De campagne loopt de hele maand december.
Zangeres Naaz
Naaz neemt de voice-over van de tv-commercial voor haar rekening. Haar ouders zijn vroeger Irak ontvlucht voor het oorlogsgeweld. Naaz en haar familie dragen het werk van Artsen zonder Grenzen een warm hart toe.
Het onderzoek werd van 13-20 november 2023 uitgevoerd door Direct Research, in opdracht van Artsen zonder Grenzen. Voor dit onderzoek zijn 1024 mensen ondervraagd van 18 jaar en ouder. Nederland is representatief gewogen naar geslacht, leeftijd en opleiding.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Van turbulentie naar trots: de tweede kans van VanMoof
- Hoe creatief vakmanschap 60% nieuw publiek opleverde
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #9 met Bakers & Bananas-founder...
- AI en DM Trendrapport 2026 Beeckestijn: AI hertekent marketing
- Goodoo: plantaardig ijs met smaak én missie
- [column] De marketing van spijt: als ‘sorry’ ook een strategie...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

