[mediabazen] IPG Mediabrands: Sander Kwint
![[mediabazen] IPG Mediabrands: Sander Kwint](/algemeen/nieuws/2025/03/sander-kwint/mt_sander_kwint_mediabazen.jpg)
- Algemeen
- 24 mrt 2025 @ 08:11
- Link
-
IPG Mediabrands
- Geen tag
- 24 mrt 2025 @ 08:11
- IPG Mediabrands
Een slim persoon zei ooit: ‘Managers zeggen alleen JA tegen innovatie als niets doen een groter risico met zich meebrengt.’ Ik zie het als mijn persoonlijke taak om zowel collega’s als klanten te helpen verandering te zien als een kans en niet als een bedreiging. Dat is wat mij betreft innovatie.
De mediawereld staat nooit stil, maar op dit moment is het wel erg turbulent: nieuwe mediakanalen zoals retailmedia, influencermarketing en online video worden volwassen. Nieuwe platformen en exploitanten schudden de boel flink op. Binnen de bestaande kanalen is de groei van nieuwe advertentieformaten ongekend: de digitalisering van OOH, short form video, social commerce en de toenemende focus binnen display advertising op aandacht (attention).
Maar er is meer dan media. Wil je anno 2025 écht het verschil maken, je onderscheiden van de concurrentie en opvallen in de markt, dan moet je volop inzetten op full funnel modeling, analytics, doelgroeponderzoek, data-analyse en de on-site/in-store experience en MarTech. Inspelen op verandering en innoveren met impact vraagt aanpassingsvermogen van de hele ‘driehoek’: adverteerder, bureau en media-exploitant. Dit geldt ook voor samenwerkingsvormen en verdienmodellen. Van uitvoerder naar kennispartner, van uurtje factuurtje naar performance-based. Bij IPG MediaBrands noemen we onszelf ‘The House of Challengers’. Dit betekent dat we onze klanten uitdagen om nieuwe dingen te doen. We helpen hen hypes van trends te onderscheiden, zetten creatieve ideeën om in omzet en voorspellen de toekomst door deze samen zelf te creëren. Creativiteit is nieuwe dingen bedenken, innovatie is nieuwe dingen doen. De juiste dingen!
Sander Kwint
Director of Solutions & Services
IPG Mediabrands
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Dozijn nieuwe trends volgens Lidewij Edelkoort
- Shortlist Nima Marketingprijzen bekendgemaakt
- Ontdek hoe merken hun effect op conversie maximaliseren
- Markteffect bij beste drie Data & Insights Bureaus van Nederland
- Hema ziet grote kansen in retailmedia: 'We staan pas aan het...
- Shortlist SAN ABC Accenten 2024 bekend
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management