[mediabazen] IPG Mediabrands: Sander Kwint

[mediabazen] IPG Mediabrands: Sander Kwint
  • Algemeen
  • 24 mrt 2025 @ 08:11
  • Link
  • IPG Mediabrands
    IPG Mediabrands


  • Geen tag

Een slim persoon zei ooit: ‘Managers zeggen alleen JA tegen innovatie als niets doen een groter risico met zich meebrengt.’ Ik zie het als mijn persoonlijke taak om zowel collega’s als klanten te helpen verandering te zien als een kans en niet als een bedreiging. Dat is wat mij betreft innovatie.

De mediawereld staat nooit stil, maar op dit moment is het wel erg turbulent: nieuwe mediakanalen zoals retailmedia, influencermarketing en online video worden volwassen. Nieuwe platformen en exploitanten schudden de boel flink op. Binnen de bestaande kanalen is de groei van nieuwe advertentieformaten ongekend: de digitalisering van OOH, short form video, social commerce en de toenemende focus binnen display advertising op aandacht (attention).

Maar er is meer dan media. Wil je anno 2025 écht het verschil maken, je onderscheiden van de concurrentie en opvallen in de markt, dan moet je volop inzetten op full funnel modeling, analytics, doelgroeponderzoek, data-analyse en de on-site/in-store experience en MarTech. Inspelen op verandering en innoveren met impact vraagt aanpassingsvermogen van de hele ‘driehoek’: adverteerder, bureau en media-exploitant. Dit geldt ook voor samenwerkingsvormen en verdienmodellen. Van uitvoerder naar kennispartner, van uurtje factuurtje naar performance-based. Bij IPG MediaBrands noemen we onszelf ‘The House of Challengers’. Dit betekent dat we onze klanten uitdagen om nieuwe dingen te doen. We helpen hen hypes van trends te onderscheiden, zetten creatieve ideeën om in omzet en voorspellen de toekomst door deze samen zelf te creëren. Creativiteit is nieuwe dingen bedenken, innovatie is nieuwe dingen doen. De juiste dingen!

Sander Kwint
Director of Solutions & Services
IPG Mediabrands


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken