BlaBlaCar opent kantoor in Amsterdam
- B2b
- 26 mei 2016 @ 11:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - OnlineZakelijk
- 26 mei 2016 @ 11:00
- Redactie B2B
BlaBlaCar, de startup die een alternatieve city-to-city vervoersoptie biedt, opent deze week een kantoor in Nederland. Het van oorsprong Franse bedrijf is ’s werelds grootste lange afstand ride sharing platform, met meer dan 25 miljoen leden in 22 landen. Het team in Nederland gaat vanuit Amsterdam de Benelux-landen aansturen. België, Nederland en Luxemburg zijn landen waar de deeleconomie sterk in opkomst is en bieden daarom enorm potentieel voor betaalbare city-to-city ride sharing.
Het nieuwe kantoor in Nederland is het zestiende internationale kantoor van BlaBlaCar en staat onder leiding van Shana Smeets, country manager Benelux bij BlaBlaCar. De van oorsprong Belgische Smeets was al langer verantwoordelijk voor BlaBlaCar Benelux, maar opereerde de afgelopen jaren vanuit het hoofdkantoor in Parijs.
Lokale markt
Smeets vertelt: ‘Ik ben blij dat we een nieuw kantoor mogen openen in Amsterdam. Het zorgt voor een betere connectie met de lokale markt en onze community. Met een vast en toegewijd team kunnen we de huidige, vertrouwde community op lokaal niveau gaan uitbreiden. Een ander voordeel is dat we gemakkelijker kunnen inspelen op lokale events en dichter bij potentiële partners zitten. We kijken ernaar uit om samen te werken met het wereldwijde team om ride sharing in de Benelux naar een hoger niveau te tillen.’
Expansiestrategie
Het ontstaan van de Nederlandse BlaBlaCar-hub is het gevolg van een mondiale expansiestrategie dankzij eerdere investeringsrondes, waaronder de grote investeringsronde van 200 miljoen dollar in september vorig jaar. Met de investering werd BlaBlaCar een van de meest gefinancierde start-ups van Europa en is daardoor ook een van de weinige unicorns in Europa.
Broedplaats startups
Nicolas Brusson, medeoprichter en COO van BlaBlaCar, zegt: ‘Nederland is een broedplaats voor startups en daarom een goede plek om ons te vestigen. Met de opening van het kantoor in Amsterdam en een vast, lokaal team ter plaatse breekt een nieuwe fase aan. Op lokaal niveau kunnen wij voortbouwen op het mooie werk wat eerder vanuit Parijs is verricht en de groei in de bestaande landen versnellen.’
BlaBlaCar is op dit moment in 22 landen actief: Benelux, Brazilië, Duitsland, Frankrijk, Hongarije, India, Italië, Kroatië, Mexico, Polen, Portugal, Roemenië, Rusland, Servië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Turkije, Oekraïne en het Verenigd Koninkrijk.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Marketingtransfers week 25, 2025
- [column] LinkedIn en PR zijn on the rise in B2B en SEO ligt op...
- Van bannerblindheid naar breinbewuste branding
- Sanne Houterman nieuwe Strategy Director bij Cheil
- Mediahuis E-commerce behaalt duurzaamheidskeurmerk
- ‘Samen bouwen aan een verhaal’: AH Retail Media Services en...
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 26, 202504-07-2025
- Centraal Beheer: werkdruk zet... 03-07-2025
- Dotdotdash opent Europese hub in... 30-06-2025
- Mediahuis E-commerce behaalt... 29-06-2025
- PXR verkoopt advertentieruimte voor... 27-06-2025
- Marketingtransfers week 25, 202527-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers