Jaagers wint Meet Magento Innovation Award 2016
- B2b
- 19 mei 2016 @ 14:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - AwardsE-commerce
- 19 mei 2016 @ 14:00
- Redactie B2B
E-commerce specialist Jaagers heeft de Meet Magento Award voor innovatie gewonnen. Jaagers is onder meer verantwoordelijk voor de digitalisering van het bestelproces voor reserveonderdelen bij Douwe Egberts, samen met PartCatalogGenerator. De jury concludeerde dat deze toepassing de meest innovatieve van 2016 is, die bovendien zeer geschikt is voor de b2b markt.
De business case waarmee Jaagers de Magento Award won, is een toepassing ontwikkeld in samenwerking met PartCatalogGenerator die het Douwe Egeberts makkelijker maakt reserveonderdelen te bestellen. ‘Hoe kunnen we het onze monteurs makkelijker maken?’ Dat was de vraag die Douwe Egberts in mei 2015 bij Jaagers en PartCatalogGenerator neerlegde. Het antwoord van de e- commerce-specialist uit Nijmegen was de implementatie van een ‘Exploded clickviews’.
Tijdrovend
Het bestellen van reserveonderdelen was voor Douwe Egberts voorheen een tijdrovend proces, dat volledig handmatig gebeurde. De webshop die Jaagers ontwikkelde, maakt bestellen vele malen efficiënter en is wereldwijd beschikbaar voor alle distributeurs, op desktop en tablet. De basis hiervoor is een dealerportaal gebaseerd op Magento-webshopfunctionaliteit, die is gekoppeld aan de interactieve exploded views. Voorraden, klantprijzen: alles is terug te zien in het systeem en vanuit de tekening te bestellen door te klikken.
Jury: interessant voor b2b
Het jaarlijks terugkerende evenement Meet Magento vond dit jaar plaats op 12 en 13 mei in de Jaarbeurs Utrecht. Het event staat volledig in het teken van het meest gebruikte e-commerce platform Magento. Innovatie is een richtingbepaler voor Magento. ‘Jaagers heeft een bijzonder, innovatief concept neergezet met een toepassing die erg interessant is voor de business-to-businessmarkt. De uitbreiding op de standaard Magento-faciliteit vorm een belangrijk onderdeel van de reden dat Jaagers de innovatieprijs heeft gewonnen’, aldus het oordeel van de jury. Dat de toepassing geschikt is voor de b2b markt bewijst Jaagers al in de praktijk; de Exploded clickviews-module is inmiddels al bij meerdere klanten geïmplementeerd.
Douwe Egberte en Jaagers
Robin van den Bosch, commercieel directeur van Jaagers, is erg blij voor zijn klant Douwe Egberts en is trots op zijn team. ‘We maken van elke klantreis een feestje. Met het winnen van deze award is wel gebleken dat dit gewaardeerd wordt. Douwe Egberts is heel blij met het product en wij winnen er ook nog eens een award mee. Dat we genomineerd waren in de categorie innovatie vind ik extra van belang. Een bedrijf staat of valt met mooie innovatieve concepten en klantoplossingen.’
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
- Douwe Egberts
- e-commerce
- bestelproces
- Meet Magento Innovation Award
- klanttevredenheid
- Jaagers
- 2016
- b2b
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 44, 202531-10-2025
- [onderzoek] Werknemers willen... 30-10-2025
- DPG Media integreert Brand Metrics... 28-10-2025
- Marketingtransfers week 43, 202524-10-2025
- Buitenreclame groeit door, digitaal... 22-10-2025
- Marketingtransfers week 42, 202517-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

