[Interview] Maarten van den Hooven van TrueLime

[Interview] Maarten van den Hooven van TrueLime
  • B2b
  • 24 okt 2016 @ 09:00
  • Link
  • Connie Lohuis
    Connie Lohuis

    Webredacteur Marketingtribune (Content)
    StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten
  • MarketingInterviewKennissessie

Maarten van den Hooven, softwareontwikkelaar bij TrueLime, is gastspreker tijdens het driedaagse internationale Digital Marketing congres 404 dat door Kentico georganiseerd wordt in het Mirage hotel in Las Vegas. Het thema van het congres is dit jaar “fouten maken”. Een interview met tech wizzard Van den Hooven.

Je gaat  spreken op een marketingcongres. Wat moet een die hard programmeur als jij daar nou?
‘Het is niet zo gek hoor. 404 wordt georganiseerd door Kentico, een technologieleverancier waarmee je webportals kan bouwen met allerlei functionaliteit op het gebied van online marketing en e-commerce. Voor Truelime is het een belangrijke technologiepartner en veel van onze klanten werken met Kentico. Bij eerdere evenementen ben ik dan ook altijd aanwezig geweest, onder andere in Londen, Praag en Brno. Die conferenties waren eigenlijk vooral interessant voor  ontwikkelaars en ik heb ook op die conferenties gesproken. Dit jaar doen ze het echter anders bij. Ze organiseren een groot evenement waarbij ze zich richten op de vragen en wensen van marketeers. Een wat andere doelgroep dus. Overigens verwacht ik ook de nodige bekende gezichten te zien. Het hele evenement zal dan ook een mix zijn van tech en marketing. Er is ook echt een business track met marketing keynotes en een technology track. ‘

Ok duidelijk. En hoe zit dat met 404?
‘Het thema van het 404 congres is “fouten maken”. Vandaar dat het congres de naam heeft van een foutmelding. Het idee hierachter is natuurlijk dat je een sfeer van openheid krijgt waarin makkelijker geleerd wordt. Iedereen maakt fouten en het is heel leerzaam om te zien waar mensen de mist in gaan. Mensen vinden het natuurlijk ook weer niet makkelijk om fouten toe te geven, maar ik denk dat we dat wel gaan zien tijdens 404. De titels van de sessies spreken ook tot de verbeelding. Bijvoorbeeld “How Traditional Thinking Nearly Killed Innovation” en “Good vs. Good Enough Content”. Mijn sessie heeft de titel “How to lose clients in 10 days”. Maak je borst maar nat.’

En waar ben jij dan precies de fout in gegaan? Namen en rugnummers
‘Ik kan er ook niet te veel over zeggen he. Dan moet je maar komen. Ik kan in ieder geval zeggen: ik ga een project bespreken waarbij we de websites van een groot aantal landelijke vestigingen van een onderneming gingen generaliseren in één format en huisstijl. We werkten samen met een groot aantal partijen met ook allemaal verschillende culturele achtergronden en talen. Het was hierdoor in de praktijk een hele klus om goed met elkaar te communiceren. En daar gingen dus ook dingen bij mis.’  

Eigenlijk vooral een communicatieprobleem dus?
‘Ja. En dat is denk ik ook de hoofdzaak. De meeste fouten die gemaakt worden bij digital marketing zijn helemaal niet een 404. Het gaat vooral fout in de afstemming tussen marketing enerzijds en IT anderzijds. Bouw je wel wat ze willen hebben? Weten zij wel waar jij allemaal mee bezig bent? Vaak ben je je als IT’er ook helemaal niet zo bewust van fouten, maar zijn het de marketeers die er in de praktijk tegenaan lopen. Hoe makkelijk komt dat dan weer bij jou terecht? De insteek van Kentico voor dit congres vind ik dan ook erg leuk. Er wordt echt gepoogd een brug tussen marketing en IT te slaan.'

Een link naar de sessie van Maarten van den Hooven vind je hier.

Connie Lohuis
  • Connie Lohuis

  • Werkt bij: StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten
  • Functie: Webredacteur Marketingtribune (Content)
  • Website:http://www.strakblauw.nl
  • Profiel »

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken