Meltwater neemt Wrapidity over van Universiteit van Oxford

  • B2b
  • 24 feb 2017 @ 08:00
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • Big dataMarketingautomationZakelijk

Meltwater, marktleider op het gebied van media-intelligentie, heeft Wrapidity, een specialist in kunstmatige intelligentie (AI), overgenomen. Wrapidity gebruikt innovatieve technologie die dataextractie van het web automatiseert. Het bedrijf is ontstaan op de universiteit van Oxford.

De technologie van Wrapidity helpt Meltwater om de alsmaar groeiende hoeveelheid data op het web te monitoren en te analyseren. Meltwater sorteert hiermee voor op het verder optimaliseren van haar dienstverlening. De acquisitie van Wrapidity is de volgende stap in een reeks van overnames door Meltwater. Het doen van overnames is een integraal onderdeel van de groeistrategie van het oorspronkelijk Noorse bedrijf, dat ook vanuit Amsterdam opereert. Meltwater concludeerde na een uitvoerige evaluatie van ruim twintig partijen dat Wrapidity over de beste technologie beschikt. De technologie, het ervaren team en de aanwezigheid van oprichters Dr. Tim Furche, Dr. Giorgio Orsi en Dr. Giovanni Grasso maken Wrapidity tot een waardevolle toevoeging voor Meltwater.

AI en data science
Jorn Lyseggen, CEO en oprichter van Meltwater: ‘Data science, machine learning en AI zijn onderwerpen die van strategisch belang zijn voor Meltwater. Mensen verdrinken vandaag de dag in alle ongestructureerde data. Wij doen er alles aan om de verborgen inzichten uit de immense hoeveelheid online data boven te halen en toegankelijk te maken. Met de overname van Wrapidity halen we de kennis en expertise van één van 's werelds grootste onderzoeksinstellingen op het gebied van AI in huis: de Universiteit van Oxford. Dat maakt me ontzettend trots.’

Relevante data
Georg Gottlob, hoogleraar Informatica aan de Universiteit van Oxford en medeoprichter van Wrapidity: ‘Directe toegang tot producten, plaatsen, mensen en nieuws heeft ons leven in de afgelopen tien jaar veranderd. Diezelfde toegang gaat bedrijven op een nog veel grotere schaal veranderen. Dat gaat ons voorstellingsvermogen te boven. Wrapidity heeft hier op ingespeeld met de ontwikkeling van een AI-technologie die het mogelijk maakt om relevante data uit het web te extraheren.’  

Over Wrapidity
Wrapidity helpt bedrijven om online de juiste gegevens te vinden. Het bedrijf doet dit door ongestructureerde data van websites om te zetten in een gestructureerde database. Hierdoor is het voor bedrijven beter mogelijk om te zoeken, monitoren en analyses uit te voeren. Wrapidity bevindt zich op het snijvlak van AI, big data en webtechnologie. Het bedrijf is in 2015 ontstaan op de Universiteit van Oxford.    

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken