[B2B Summit: Interview Wilko Klaassen] 'Onze kettingzagen kunnen straks zelf bestellen'

[B2B Summit: Interview Wilko Klaassen] 'Onze kettingzagen kunnen straks zelf bestellen'
  • B2b
  • 13 feb 2017 @ 11:12
  • 12072 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • ContentLeadsE-commerce

Internet of Things (IoT) brengt grote veranderingen met zich mee. Ook in b2b, of misschien wel juist daar. ‘Onze connected producten kunnen bijvoorbeeld bijhouden hoe lang ermee is gewerkt. Zoals dat bij printers al gebeurt, kunnen gebruikers een seintje krijgen na een aantal zaaguren; “Onderhoud nodig?”. Dit kan de productiviteit verhogen en kosten verlagen', zo stelt Vice President Global Online Wilko Klaassen van de Zweedse Husqvarna Group, met merken als Husqvarna en Gardena ‘global leader in outdoor power products’. Over een maand is hij de afsluitende keynote speaker op de B2B Summit.

Klaassen zette de afgelopen jaren grote stappen op het gebied van digital commerce bij Husqvarna, waartoe de organisatie een transformatie doormaakt. Vice President Global Online, staat er op zijn visitekaartje. De Nederlander werkte in Scandinavië eerder in hoge mondiale posities bij Lego en Electrolux. ‘Traditionele bedrijven digitaliseren en de omzet laten groeien met behulp van digitale oplossingen, dat is mijn achtergrond’, vat hij samen.

Win-win
Op de B2B Summit belicht Klaassen volgende maand verschillende aspecten van e-commerce op de zakelijke markt, al bijna twintig jaar zijn terrein. ‘Online verkoop en services kan ondernemingen vooruit helpen, mits er shared benefits zijn; ook aan de vraagkant moet sprake zijn van kostenbesparing, tijdbesparing of extra convenience, dat heb ik ondertussen wel geleerd. Alleen maar zeggen dat je zo’n mooi portal hebt gebouwd, en dat je klanten het voortaan zelf mogen doen, werkt niet.’

Sites, leads en brand building
Klaassen komt in Utrecht ook te spreken over de voorkant van b2b productsites, over de omgang met sales leads in zakelijke klantrelaties en over het delen van online content om samen aan brand building te doen. Tenslotte zal hij ingaan op de rol van IoT en de bijbehorende datastromen en relaties in b2b: ‘De techniek staat voor niets. Onze ‘connected’ producten kunnen informatie delen met de eigenaar of met andere devices. Machine to machine interacties scheppen ontzettend veel mogelijkheden.'

B2B Summit
De B2B Summit vindt plaats op 9 maart in DeFabrique bij Utrecht. Op het sprekersprogramma staan verder onder andere vertegenwoordigers van Douwe Egberts, Pacombi Group, LeasePlan International en Stiho Group. Bestel hier uw kaarten. 

Dit artikel verscheen eerder op Twinklemagazine. 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • NIMA Expertgroep Business-to-Business