Provocerende Tom Goodwin opent Nima Marketing Day

- B2b
- 20 jun 2019 @ 11:42
- Link
-
Redactie MarketingTribune
Redactie
MarketingTribune - Evenement
- 20 jun 2019 @ 11:42
- Redactie MarketingTribune
DeFabrique in Utrecht is voor de derde keer het decor voor Nima Marketing Day. 1700 marketeers en professionals zijn bij elkaar gekomen om te leren, te netwerken en een mooie dag onder vakgenoten te hebben.
De dag der dagen is aangebroken. Nima Marketing Day is van start gegaan en werd geopend door vier flexibele breakdancers in rode trainingspakken.
Met hun acrobatische toeren hebben ze het podium en het publiek opgewarmd voor Nima-voorzitter Martin Huisman, die enthousiast het publiek toespreekt. ‘Het gaat een gave dag worden’, belooft hij. ‘Het is goed om continu met je baan bezig te zijn, want daar word je ook een beter mens van.’ Voordat hij keynote speaker Tom Goodwin aankondigt, roept hij iedereen vooral op om sessies te bezoeken die buiten het werkterrein liggen. ‘Verlaat je comfortzone, want als je je oncomfortabel voelt, dan start het leren.’
'Rockster' Goodwin opent Nima Marketing Day
Vorig jaar werd het evenement afgetrapt met een keynote van “rockprofessor” Micael Dahlen, deze editie viel die eer te beurt aan Tom Goodwin. Met zijn spijkerbroek en T-shirt ziet hij er in tegenstelling tot Dahlen misschien niet uit als een rockmuzikant, maar hij heeft wel de status van een rockster. Huisman zei al dat hij “niet met de massa meepraat”, en dat was ook de boodschap van Goodwin: ‘Ik ben hier om te provoceren, maar dan wel met goede bedoelingen. Het is goed om met elkaar in debat te gaan.’
Hysterische tijden
Goodwin opende zijn keynote met een gelikte video over hoe technologie een revolutie teweegbrengt in de wereld. Meteen gaat hij er met gestrekt been in: ‘A lot of that is nonsense. Het lijkt wel alsof we in hysterische tijden leven waar niets meer relevant is. De strekking van zijn verhaal is dat marketeers vooral niet te veel bezig moeten zijn met technologie, maar meer aandacht moeten besteden aan mensen. ‘I’m obsessed with people’, geeft hij aan. ‘Denk erover na hoe je de levens van mensen beter kunt maken.’
-
Redactie MarketingTribune
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- PIM Trendrapport 2023: Wat laat ik... 01-02-2023
- Afas groeit en lanceert klimaatfonds 31-01-2023
- 50-jarig Van Gogh Museum gezien door... 31-01-2023
- Onderzoek SAS en CMO-Council: weinig... 30-01-2023
- ‘Social media belangrijkste middel... 26-01-2023
- De Beste Brabantse Marketeer 2022... 26-01-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day