Provocerende Tom Goodwin opent Nima Marketing Day

Provocerende Tom Goodwin opent Nima Marketing Day
  • B2b
  • 20 jun 2019 @ 11:42
  • 11205 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • Evenement

DeFabrique in Utrecht is voor de derde keer het decor voor Nima Marketing Day. 1700 marketeers en professionals zijn bij elkaar gekomen om te leren, te netwerken en een mooie dag onder vakgenoten te hebben.

De dag der dagen is aangebroken. Nima Marketing Day is van start gegaan en werd geopend door vier flexibele breakdancers in rode trainingspakken.

Met hun acrobatische toeren hebben ze het podium en het publiek opgewarmd voor Nima-voorzitter Martin Huisman, die enthousiast het publiek toespreekt. ‘Het gaat een gave dag worden’, belooft hij. ‘Het is goed om continu met je baan bezig te zijn, want daar word je ook een beter mens van.’ Voordat hij keynote speaker Tom Goodwin aankondigt, roept hij iedereen vooral op om sessies te bezoeken die buiten het werkterrein liggen. ‘Verlaat je comfortzone, want als je je oncomfortabel voelt, dan start het leren.’

 

'Rockster' Goodwin opent Nima Marketing Day


Vorig jaar werd het evenement afgetrapt met een keynote van “rockprofessor” Micael Dahlen, deze editie viel die eer te beurt aan Tom Goodwin. Met zijn spijkerbroek en T-shirt ziet hij er in tegenstelling tot Dahlen misschien niet uit als een rockmuzikant, maar hij heeft wel de status van een rockster. Huisman zei al dat hij “niet met de massa meepraat”, en dat was ook de boodschap van Goodwin: ‘Ik ben hier om te provoceren, maar dan wel met goede bedoelingen. Het is goed om met elkaar in debat te gaan.’

 

Hysterische tijden


Goodwin opende zijn keynote met een gelikte video over hoe technologie een revolutie teweegbrengt in de wereld. Meteen gaat hij er met gestrekt been in: ‘A lot of that is nonsense. Het lijkt wel alsof we in hysterische tijden leven waar niets meer relevant is. De strekking van zijn verhaal is dat marketeers vooral niet te veel bezig moeten zijn met technologie, maar meer aandacht moeten besteden aan mensen. ‘I’m obsessed with people’, geeft hij aan. ‘Denk erover na hoe je de levens van mensen beter kunt maken.’

Redactie MarketingTribune

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken