Onderzoek: 58% Nederlandse marketeers rekent op budgetverhoging in 2022
- B2b
- 9 dec 2021 @ 10:21
- Link
-
Nanny Kuilboer
redactie MarketingTribune
BBP Media - MarketingTribune - MarketingOnderzoek
- 9 dec 2021 @ 10:21
- Nanny Kuilboer
Censuswide heeft in opdracht van DCMN 600 marketeers in de VS, het VK, Frankrijk, Nederland, Duitsland en India ondervraagd. Het verwerken van data en privacyvraagstukken zijn de grootste uitdagingen van marketeers in het nieuwe jaar.
DCMN - ‘de growth marketing partner voor digitale merken’ - heeft zijn Global Growth Guide gepubliceerd: een rapport waarin wordt gekeken naar de doelen, strategieën en uitdagingen van marketeers voor 2022. De resultaten wijzen op een nieuwe periode van groei voor de industrie. 66% van de wereldwijd bevraagde marketeers verwachten dat hun budget volgend jaar zal stijgen. Onder Nederlandse marketeers verwacht 58% een stijging en 35% een gelijkblijvend budget.
Enkele hoofdpunten uit de Global Growth Guide van DCMN
- 75% van de Nederlandse respondenten is van plan om de komende twaalf maanden meer uit te geven aan hun bureaus.
- Formats en advertentiekanalen waar Nederlandse marketeers zich meer op willen richten in 2022 zijn podcasts, mobile en connected tv. Met name podcasts zijn in trek vanwege de sterke connectie met specifieke doelgroepen en het feit dat productie minder tijd en budget vergt in vergelijking met video.
- Wereldwijd zegt 66% van de marketeers zich voornamelijk te richten op de langetermijnbranding. 31% heeft performancemarketing als hoofddoel. Met 71% zijn Nederlandse marketeers, op de Franse collega’s na, het meest gericht op langetermijnbranding.
Uitdagingen
Omdat campagnes steeds complexer worden, maken Nederlandse marketeers zich het meest zorgen over het beheren en verwerken van grote hoeveelheden data uit verschillende kanalen. Het omgaan met privacyregelgeving komt op de tweede plaats, ‘niet verbazend nu beleid omtrent het targeten op iOS en cookies de marketingwereld drastisch zal veranderen’. Matthias Riedl, CEO & Co-Founder DCMN: ‘There's no doubt it's been a tough couple of years for the ad world - but this research shows that the industry is bouncing back. Spending on advertising and agencies is going up, channels like CTV and podcasts offer exciting new ad formats with which to experiment, and marketers are increasingly engaging with important social and structural concerns like sustainability and inclusivity.’
Het volledig rapport (in het Engels) kunt u hier downloaden.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redactie MarketingTribune
- Website:http://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Nominaties SAN ABC Accenten 2022
- Column SXSW 2023: AI, interactieve content en de menselijke maat
- Grootste AI-event van Nederland op 21 april in Haarlem
- DDMA publiceert visierapport over marketingteam van de toekomst
- column Welke kant draait het marketingkompas op?
- Mediahuis en MediaTest presenteren het Jongerenonderzoek 2023...
Laatste Nieuws
- Nederland lanceert human proof tulp31-03-2023
- D&IN reageert op datalek... 31-03-2023
- 'Audioreclame biedt toegevoegde... 30-03-2023
- Liselotte van de Lustgraaf PR Event... 29-03-2023
- Mediahuis en MediaTest presenteren... 27-03-2023
- Grootste AI-event van Nederland op... 23-03-2023
MarketingTribune Events
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day