Marketeer ANWB Lars Smit: 'Brandreview Validators was voor ons goede graadmeter'

Marketeer ANWB Lars Smit: 'Brandreview Validators was voor ons goede graadmeter'
  • B2b
  • 7 mrt 2024 @ 10:44
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Marktonderzoeksbureau Validators organiseert op 19 maart a.s. een webinar – met ochtend en middagsessie – over haar nieuwste brandreview over non-alcoholische drankjes.

Een uitgelezen kans voor marketeers en adverteerders om de nieuwste inzichten te horen over frisdranken, sap, melk, energydrank, water en sterke ‘buitenbeentjes’ zoals Chocomel...

Lars Smit, senior growth marketeer ANWB Energie, was eerder bij het webinar over Energiemarkten van Validators en heeft veel gehad aan de inzichten die daarin werden gedeeld: ‘ANWB heeft een bijzondere positie; iedereen kent ANWB en toch zijn we op energievlak een nog relatief onbekende speler. De Brandreview van Validators was voor ons een goede graadmeter om te zien hoe we er op energiegebied voorstaan. Die momentopname is uiteindelijk onze nulmeting geworden bij het bepalen van onze campagnedoelstellingen op de bekendheid van het product en vormt zo de basis voor vervolgonderzoek.’

Lees hier het complete artikel over de nieuwste inzichten over de Brandreview non-alcoholische dranken.

Wil je meer weten over de Brandreview en verdiepende inzichten in de non-alcoholische dranken branche? Of wil je meer leren over het laten groeien van je (mentale) marktaandeel en de wetenschap daarachter?

Schrijf je dan in voor het webinar op 19 maart 2024. Heb je vragen over dit onderzoek? Neem dan gerust contact op met jelmer.wit@validators.nl.

Validators en Brandreview: wetenschappelijke basis

Brandreview is een initiatief van Validators in samenwerking met de VU Amsterdam en Dynata, met als doel de positie achterhalen van merken in het brein van de consument. Maandelijks werpt de Brandreview een grondige blik op een specifieke branche om te leren wat de behoeftes zijn van de consumenten binnen die branche en hoe de merken zich daarop positioneren. Al eerder stonden de banken, de energieleveranciers en de e-bikes in brandreviews centraal.

Samenwerking met Vrije Universiteit

In 2018 zijn VU Amsterdam en Validators gestart met het Institute for Brand Analytics. Doel van deze samenwerking is het stuurbaar maken van merken en het meetbaar maken van mentale marktaandelen. Na vier jaar onderzoek naar ruim 300 merken kwamen we tot een methode die de kracht van merken kon meten en voorspellingen kon doen over het marktaandeel. 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken