Simyo lanceert reality marketingcampagne 'Vraag het een beller'
- Bureaus
- 16 jan 2014 @ 09:48
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MarketingCampagnesDialoog
- 16 jan 2014 @ 09:48
- Redactie Bureaus
Sim-only provider Simyo doet vandaag wat geen enkel ander telecommerk doet. Twaalf uur lang beantwoorden échte klanten live vanuit het Simyo-kantoor vragen van potentiële klanten. Zonder tussenkomst van het merk delen de klanten hun ervaringen. Is 'reality marketing' de toekomst van reclame?
De campagne 'Vraag het een Beller' is vanaf vanmorgen twaalf uur lang via Simyo.nl/bellers live te volgen.
Het relatief kleine, maar snelgroeiende Simyo plant dit jaar drie grote campagnes waarin haar klanten de hoofdrol spelen. 'We denken dat niemand beter kan uitleggen waarom je voor Simyo moet kiezen dan onze eigen klanten', zegt Onno van der Poel, algemeen directeur van Simyo. 'Onze klanten weten zelf heel goed wat het beste bij hun behoeften past. Wij geven ze zoveel mogelijk zelf de tools in handen, zodat ze hun eigen keuzes kunnen maken.'
Simyo haalt de hoogste NPS-score in de markt. Deze score geeft aan dat Simyo'ers het merk actief promoten onder hun vrienden en kennissen. Het merk scoorde ook tweemaal op rij het hoogste cijfer (8,2) bij de mobiele providermonitor van de Consumentenbond.
Reclamebureau Kokoro Amsterdam is verantwoordelijk voor de campagnes. Rik Heijmen: 'Merken die zich durven open te stellen zijn interessant en geloofwaardig. Die transparantie is wat mensen nu en in de toekomst van merken willen voelen.'
Simyo is een sim-only voordeelprovider die gebruik maakt van het KPN-netwerk. Bij de prijsvechter kunnen klanten al hun telecomzaken online regelen: aanmelden, opzeggen, bundels verhogen en verlagen.
Mischa Oudolf, Sr marketing manager Simyo: 'We weten dat Simyo'ers ons merk promoten onder hun vrienden en kennissen. In 2014 gaan we hun enthousiasme actief ondersteunen, in plaats van reguliere reclame.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
- Kruidvat kiest Ace voor social mediastrategie
Laatste Nieuws
- 'We zetten grote stappen in onze... 14-07-2025
- Fems On Fire doorbreekt stilte rond... 14-07-2025
- Breaker bevrijdt GIF-helden met... 14-07-2025
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers