Simyo lanceert reality marketingcampagne 'Vraag het een beller'
- Bureaus
- 16 jan 2014 @ 09:48
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MarketingCampagnesDialoog
- 16 jan 2014 @ 09:48
- Redactie Bureaus
Sim-only provider Simyo doet vandaag wat geen enkel ander telecommerk doet. Twaalf uur lang beantwoorden échte klanten live vanuit het Simyo-kantoor vragen van potentiële klanten. Zonder tussenkomst van het merk delen de klanten hun ervaringen. Is 'reality marketing' de toekomst van reclame?
De campagne 'Vraag het een Beller' is vanaf vanmorgen twaalf uur lang via Simyo.nl/bellers live te volgen.
Het relatief kleine, maar snelgroeiende Simyo plant dit jaar drie grote campagnes waarin haar klanten de hoofdrol spelen. 'We denken dat niemand beter kan uitleggen waarom je voor Simyo moet kiezen dan onze eigen klanten', zegt Onno van der Poel, algemeen directeur van Simyo. 'Onze klanten weten zelf heel goed wat het beste bij hun behoeften past. Wij geven ze zoveel mogelijk zelf de tools in handen, zodat ze hun eigen keuzes kunnen maken.'
Simyo haalt de hoogste NPS-score in de markt. Deze score geeft aan dat Simyo'ers het merk actief promoten onder hun vrienden en kennissen. Het merk scoorde ook tweemaal op rij het hoogste cijfer (8,2) bij de mobiele providermonitor van de Consumentenbond.
Reclamebureau Kokoro Amsterdam is verantwoordelijk voor de campagnes. Rik Heijmen: 'Merken die zich durven open te stellen zijn interessant en geloofwaardig. Die transparantie is wat mensen nu en in de toekomst van merken willen voelen.'
Simyo is een sim-only voordeelprovider die gebruik maakt van het KPN-netwerk. Bij de prijsvechter kunnen klanten al hun telecomzaken online regelen: aanmelden, opzeggen, bundels verhogen en verlagen.
Mischa Oudolf, Sr marketing manager Simyo: 'We weten dat Simyo'ers ons merk promoten onder hun vrienden en kennissen. In 2014 gaan we hun enthousiasme actief ondersteunen, in plaats van reguliere reclame.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Belastingdienst lanceert 'handige' campagne
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in wintercampagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
- DJI werft vakmensen met betekenisvolle nieuwe campagne
- 113 Zelfmoordpreventie start campagne rond nieuwe...
Laatste Nieuws
- Rijksoverheid lanceert campagne Man,... 05-11-2025
- War Child toont veerkracht in nieuwe... 05-11-2025
- Makro brengt humor in... 05-11-2025
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La... 04-11-2025
- Intertoys brengt De Grote... 03-11-2025
- Belastingdienst lanceert 'handige'... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

