Biko en UM brengen Fernandes en Top Notch samen

  • Bureaus
  • 16 jul 2014 @ 14:57
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MuziekPartnershipCampagnesMediabureau

Om het Surinaamse culturele erfgoed in Nederland onder de aandacht te brengen, hebben frisdrankmerk Fernandes en platenlabel Top Notch deze maand het initiatief Sranan Gowtu (Surinaams Goud) gelanceerd. De samenwerking, geïnitieerd door de bureaus Biko en UM, behelst onder meer het uitbrengen van verzamelalbums, remixes, videoclips en events met muziek van de Surinaamse helden van vroeger.

UM bedacht de media- en contentstrategie voor deze samenwerking, influencerbureau Biko koppelde Top Notch en Fernandes en ontwikkelde het PR- en influencer-traject. 

De campagne van Fernandes brengt alle elementen uit het partnership samen: twee verschillende bioscoop- en tv-commercials waarin de muziek van Sranan Gowtu als basis dient, drie nieuwe videoclips waarin Fernandes en Top Notch samen aan de regie stonden, twee korte documentaires, Spotify-playlists met muziek van de Surinaamse helden, advertorials en editorials op de belangrijkste influencers websites, Facebook-activaties en offline diverse festivals en events. Daarnaast zet Fernandes Shazam in als muzikale ondersteuning bij haar cinema spot. Een innovatieve samenwerking die in Nederland nog niet eerder is opgezet.

Artiesten als Lieve Hugo, Max Nijman, Trafassi en Max Woiski Jr. zijn met hun muziek uitgegroeid tot iconen van de Surinaamse muziekcultuur en een grote inspiratiebron voor artiesten van nu. Dit muzikale eerbetoon Sranan Gowtu bestaat uit diverse samenwerkingen tussen helden van toen én nu, waaronder artiesten zoals rapper Keizer, Postman en veelbelovende nieuwe talenten als Bokoesam, FS Green en SBMG. Daarnaast worden de Surinaamse iconen tijdelijk geportretteerd op negen miljoen blikjes Fernandes, zowel van de nieuwe smaak Pink Melon als van de bekende smaken.

Sranan Gowtu vormt voor Fernandes het hoofdonderdeel van haar eerste grote media- en content-campagne ‘Move to Fernandes’. De campagne richt zich op Urban Teens, stedelijke jongeren tussen de 16 en 25 jaar, bij wie de rijke achtergrond van Fernandes tot leven komt door de samenwerking met Top Notch.

Kees de Koning, oprichter van platenlabel Top Notch over de samenwerking: 'Fernandes is een sterk onderdeel van de Surinaamse cultuur en dit gevoel willen wij met Sranan Gowtu uitdragen. We hebben dit project daarom samen met Fernandes geïnitieerd om de bijzondere Surinaamse cultuur en energieke muziek onder de aandacht te brengen bij het grotere publiek.'

Credits:
Project: Sranan Gowtu, Fernandes & Top Notch
Creatie & Productie: Kees de Koning & David Koster (Top Notch)
Agency: UM & Biko
Concept & Strategie: Elias Reinheimer (UM studios), Omar Kbiri (Biko)
Accountteam: Josephine Rietveld (UM), Lieve Kessel (UM), Marlieke Koks (Biko), Rens Bosma (Top Notch/Universal Music)
Verantwoordelijk bij klant: Herman Hazewinkel (Coca-Cola) 







Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken