Sturm en Dorrestein starten Het Bureau Van Waarden

  • Bureaus
  • 15 jul 2014 @ 14:29
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ReclameZakelijkCreatieNieuwkomers

Het Bureau Van Waarden is de naam van een nieuw crossmediaal marcombureau in Apeldoorn, opgericht door Patrick Dorrestein (voormalig creatief directeur van onder meer Grey Amsterdam en IceMedia) en positioneringsadviseur Ralph Sturm, voormalig directeur van communicatiebureau Amazing. ‘We willen de regionale middelmaat ontstijgen en écht toegevoegde waarde leveren.’

Het probleem van de reclamewereld is dat vrijwel alle topcreatieven in de Randstad wonen, en dan met name in Amsterdam. ‘Echte toppers vindt je niet in de regio’, verzucht Sturm. ‘Ondanks het feit dat we veel flexibiliteit en vrijheid, een goede functie met uitstekende honorering en een penthouse met gevulde koelkast aanboden, is het nooit gelukt een topcreatief naar Gelderland of Overijssel te halen.’

De ontmoeting van Sturm met Dorrestein veranderde alles. ‘Ik heb een kwart eeuw in Amsterdam gewoond en gewerkt, maar ben geëmigreerd naar Apeldoorn’, zegt Dorrestein. ‘Toen ik me lokaal oriënteerde viel me op dat de meeste bureaus in deze omgeving vooral focussen op design, al noemen ze zich vaak wel gewoon een full-service bureau. Hun output op reclamevlak is echter niet van eenzelfde kracht. Dat moest anders kunnen, vond ik.’

Dorrestein en de lokale ondernemer Sturm hadden direct bij hun eerste ontmoeting een dermate goede klik dat ze besloten om samen een crossmediaal reclamebureau te beginnen. Dat werd Het Bureau Van Waarden. Sturm: ‘Met mijn kennis van positioneren en Patricks creatieve vermogen zijn we in staat een kwaliteitsbureau neer te zetten dat er nog niet is in Midden- en Oost-Nederland.’

Sturm is kritisch: ‘Er wordt hier in de regio veel geld over de balk gesmeten met ondoordachte en onopvallende campagnes die de plank volledig misslaan. Weggegooid geld. In Patrick Dorrestein, die tot de creatieve top van Nederland behoort en al veel merken groter heeft gemaakt, heb ik een partner gevonden die ruimschoots bewezen heeft dat het beter kan. Samen gaan we echt goed onderbouwde en onderscheidende creatieve marketing en communicatie maken die wél werkt.’

Dorrestein: ‘Elke succesvolle merkbekendheid- en conversiecampagne waar ik creatief verantwoordelijk voor ben, is altijd gebaseerd op een solide positionering en een sterke strategie. De samenwerking met een expert als Ralph Sturm is dus van grote waarde voor het werk dat we leveren. Dat hij daarnaast in deze regio als bureaudirecteur een ijzersterke reputatie heeft opgebouwd is een extra bonus voor Het Bureau Van Waarden.’

Sturm en Dorrestein omschrijven hun samenwerking als een eigentijds bureau dat zowel on- als offline oplossingen levert maar wel vanuit ouderwetse inzet en betrokkenheid. ‘We zien veel te veel gemakzucht en oppervlakkigheid om ons heen. Voor écht kwalitatief werk is talent, ervaring, know-how en inzet nodig en deze meerwaarden leveren wij in ruime mate.’ 

www.hetbureauvanwaarden.nl

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken