Sturm en Dorrestein starten Het Bureau Van Waarden
- Bureaus
- 15 jul 2014 @ 14:29
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ReclameZakelijkCreatieNieuwkomers
- 15 jul 2014 @ 14:29
- Jeroen Mirck
Het Bureau Van Waarden is de naam van een nieuw crossmediaal marcombureau in Apeldoorn, opgericht door Patrick Dorrestein (voormalig creatief directeur van onder meer Grey Amsterdam en IceMedia) en positioneringsadviseur Ralph Sturm, voormalig directeur van communicatiebureau Amazing. ‘We willen de regionale middelmaat ontstijgen en écht toegevoegde waarde leveren.’
Het probleem van de reclamewereld is dat vrijwel alle topcreatieven in de Randstad wonen, en dan met name in Amsterdam. ‘Echte toppers vindt je niet in de regio’, verzucht Sturm. ‘Ondanks het feit dat we veel flexibiliteit en vrijheid, een goede functie met uitstekende honorering en een penthouse met gevulde koelkast aanboden, is het nooit gelukt een topcreatief naar Gelderland of Overijssel te halen.’
De ontmoeting van Sturm met Dorrestein veranderde alles. ‘Ik heb een kwart eeuw in Amsterdam gewoond en gewerkt, maar ben geëmigreerd naar Apeldoorn’, zegt Dorrestein. ‘Toen ik me lokaal oriënteerde viel me op dat de meeste bureaus in deze omgeving vooral focussen op design, al noemen ze zich vaak wel gewoon een full-service bureau. Hun output op reclamevlak is echter niet van eenzelfde kracht. Dat moest anders kunnen, vond ik.’
Dorrestein en de lokale ondernemer Sturm hadden direct bij hun eerste ontmoeting een dermate goede klik dat ze besloten om samen een crossmediaal reclamebureau te beginnen. Dat werd Het Bureau Van Waarden. Sturm: ‘Met mijn kennis van positioneren en Patricks creatieve vermogen zijn we in staat een kwaliteitsbureau neer te zetten dat er nog niet is in Midden- en Oost-Nederland.’
Sturm is kritisch: ‘Er wordt hier in de regio veel geld over de balk gesmeten met ondoordachte en onopvallende campagnes die de plank volledig misslaan. Weggegooid geld. In Patrick Dorrestein, die tot de creatieve top van Nederland behoort en al veel merken groter heeft gemaakt, heb ik een partner gevonden die ruimschoots bewezen heeft dat het beter kan. Samen gaan we echt goed onderbouwde en onderscheidende creatieve marketing en communicatie maken die wél werkt.’
Dorrestein: ‘Elke succesvolle merkbekendheid- en conversiecampagne waar ik creatief verantwoordelijk voor ben, is altijd gebaseerd op een solide positionering en een sterke strategie. De samenwerking met een expert als Ralph Sturm is dus van grote waarde voor het werk dat we leveren. Dat hij daarnaast in deze regio als bureaudirecteur een ijzersterke reputatie heeft opgebouwd is een extra bonus voor Het Bureau Van Waarden.’
Sturm en Dorrestein omschrijven hun samenwerking als een eigentijds bureau dat zowel on- als offline oplossingen levert maar wel vanuit ouderwetse inzet en betrokkenheid. ‘We zien veel te veel gemakzucht en oppervlakkigheid om ons heen. Voor écht kwalitatief werk is talent, ervaring, know-how en inzet nodig en deze meerwaarden leveren wij in ruime mate.’
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- crossmediaal
- marketing
- nieuwkomer
- Ralph Sturm
- bureau
- positionering
- reclame
- Apeldoorn
- Patrick Dorrestein
- Het Bureau Van Waarden
- Amazing
- reclamebureau
- IceMedia
- strategie
- Brainsturm
- Grey
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
- Nederland ervaart grootschalige uitvalscampagne
Laatste Nieuws
- ANWB Private Lease en Marktplaats... 21-11-2025
- Van Geloven kiest Joe Public als... 21-11-2025
- OK Creative Agency lanceert... 21-11-2025
- Herpositionering versterkt rol WTC... 21-11-2025
- The Social Hub kiest voor UM20-11-2025
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

