Orange Lions stuurt 14 jonge creatieven naar Cannes

Orange Lions stuurt 14 jonge creatieven naar Cannes
  • Bureaus
  • 5 jun 2019 @ 11:06
  • 17746 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Cannes

Orange Lions kondigt de veertien Nederlandse Young Lions aan die in de derde week van juni afreizen naar Cannes Lions. Zij nemen deel aan de Young Lions Competition. Sam Oerlemans (foto) is genomineerd om Nederland te vertegenwoordigen op de Roger Hatchuel Academy.

Zeven creatieve teams gaan dit jaar namens Nederland de strijd aan op het internationale podium van Cannes Lions, te weten:

●      Media: Noel Peskens (Greenhouse Group) & Lidwien Deuss (Branddeli)

●      Marketers: Stefan Bothoff (Vodafone Ziggo) & Sophie Benink (Zenith)

●      Film: Laura Saez Egido & Nikola Salim (72andSunny Amsterdam)

●      Digital: Nevil van Outheusden & Nick van Wagenberg (Ogilvy & Mather Amsterdam)

●      Design: Jelle de Bruin (bunq) & Laurens Martens (Story Architects)

●      Print: Simon Carr & Tristan Lenczer (TBWA\NEBOKO)

●      PR: Leendert-Jan de Ronde & Luuk Simonse (DDB Unlimited)

Stichting JongeHonden organiseerde het afgelopen jaar zeven pitches en een 24uur pitch. De stichting, die zich inzet voor jong creatieven in de reclame industrie, neemt de winnende jonge creatieven van deze pitches wederom mee naar het Cannes Lions Festival. In totaal stappen er namens JongeHonden 31 creatieven (van 30 jaar of jonger) op 15 juni in het vliegtuig. Kyra Roest, die samen met Kerrie Finch de Orange Lions vertegenwoordigt, laat weten: 'Van deze 31 jong creatieven selecteerde de stichting tien ambitieuze pups die namens Nederland de Young Lions competitie vertegenwoordigen in de categorieën PR, Digital, Print, Design en Film. RA*W heeft op zijn beurt dit jaar de beste marketeers en mediamensen gezocht voor de categorieën Young Marketers en Young Media.'

Leerprogramma

Sam Oerlemans, studente aan The New School Amsterdam, is genomineerd om Nederland te vertegenwoordigen op de Roger Hatchuel Academy. Samen met 39 studenten uit 32 verschillende landen neemt zij deel aan het leerprogramma, opgezet in samenwerking met de Creative Campus van Google. Het programma helpt jonge studenten om de verschillende routes binnen de industrie te ontdekken, hun netwerk te laten groeien en een globaal, toekomstgericht perspectief te verkrijgen.

Vrouwelijke leiders

Ook vindt dit jaar wederom het zogenoemde See It Be It-mentorprogramma plaats in Cannes. Dit programma helpt toekomstige vrouwelijke leiders in de creatieve industrie om daadwerkelijk leiders te worden. Om meer vrouwen naar de top te krijgen, biedt het programma workshops, netwerkmogelijkheden en vooral vrouwelijke mentoren die gemotiveerd zijn anderen te helpen en adviseren in hun carrière. Rachel Kennedy, art director bij 180 Kingsday, representeert dit jaar Nederland. Kennedy: 'Vrouwen moeten elkaar helpen in deze industrie, niemand kan het alleen. Dit programma is nodig om meer gendergelijkheid in leiderschapsrollen te kunnen realiseren.'

Bekijk het volledige Young Lions-programma hier.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken