Orange Lions stuurt 14 jonge creatieven naar Cannes
- Bureaus
- 5 jun 2019 @ 11:06
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Cannes
- 5 jun 2019 @ 11:06
- Lucas Boon
Orange Lions kondigt de veertien Nederlandse Young Lions aan die in de derde week van juni afreizen naar Cannes Lions. Zij nemen deel aan de Young Lions Competition. Sam Oerlemans (foto) is genomineerd om Nederland te vertegenwoordigen op de Roger Hatchuel Academy.
Zeven creatieve teams gaan dit jaar namens Nederland de strijd aan op het internationale podium van Cannes Lions, te weten:
● Media: Noel Peskens (Greenhouse Group) & Lidwien Deuss (Branddeli)
● Marketers: Stefan Bothoff (Vodafone Ziggo) & Sophie Benink (Zenith)
● Film: Laura Saez Egido & Nikola Salim (72andSunny Amsterdam)
● Digital: Nevil van Outheusden & Nick van Wagenberg (Ogilvy & Mather Amsterdam)
● Design: Jelle de Bruin (bunq) & Laurens Martens (Story Architects)
● Print: Simon Carr & Tristan Lenczer (TBWA\NEBOKO)
● PR: Leendert-Jan de Ronde & Luuk Simonse (DDB Unlimited)
Stichting JongeHonden organiseerde het afgelopen jaar zeven pitches en een 24uur pitch. De stichting, die zich inzet voor jong creatieven in de reclame industrie, neemt de winnende jonge creatieven van deze pitches wederom mee naar het Cannes Lions Festival. In totaal stappen er namens JongeHonden 31 creatieven (van 30 jaar of jonger) op 15 juni in het vliegtuig. Kyra Roest, die samen met Kerrie Finch de Orange Lions vertegenwoordigt, laat weten: 'Van deze 31 jong creatieven selecteerde de stichting tien ambitieuze pups die namens Nederland de Young Lions competitie vertegenwoordigen in de categorieën PR, Digital, Print, Design en Film. RA*W heeft op zijn beurt dit jaar de beste marketeers en mediamensen gezocht voor de categorieën Young Marketers en Young Media.'
Leerprogramma
Sam Oerlemans, studente aan The New School Amsterdam, is genomineerd om Nederland te vertegenwoordigen op de Roger Hatchuel Academy. Samen met 39 studenten uit 32 verschillende landen neemt zij deel aan het leerprogramma, opgezet in samenwerking met de Creative Campus van Google. Het programma helpt jonge studenten om de verschillende routes binnen de industrie te ontdekken, hun netwerk te laten groeien en een globaal, toekomstgericht perspectief te verkrijgen.
Vrouwelijke leiders
Ook vindt dit jaar wederom het zogenoemde See It Be It-mentorprogramma plaats in Cannes. Dit programma helpt toekomstige vrouwelijke leiders in de creatieve industrie om daadwerkelijk leiders te worden. Om meer vrouwen naar de top te krijgen, biedt het programma workshops, netwerkmogelijkheden en vooral vrouwelijke mentoren die gemotiveerd zijn anderen te helpen en adviseren in hun carrière. Rachel Kennedy, art director bij 180 Kingsday, representeert dit jaar Nederland. Kennedy: 'Vrouwen moeten elkaar helpen in deze industrie, niemand kan het alleen. Dit programma is nodig om meer gendergelijkheid in leiderschapsrollen te kunnen realiseren.'
Bekijk het volledige Young Lions-programma hier.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- kerrie finch
- young lions
- young lions competition
- rachel kennedy
- sam oerlemans
- kyra roest
- orange lions
- cannes lions
- cannes
- roger hatchuel academy
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers