MediaMonks breidt uit naar Amsterdam
- Bureaus
- 6 sep 2019 @ 08:49
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - FilmStrategieCreatieDigitaalInteractie
- 6 sep 2019 @ 08:49
- Jeroen Mirck
MediaMonks komt naar Amsterdam. Na bijna twintig jaar vestigt het productiebedrijf eindelijk écht in de hoofdstad met digitale creatie, film- en contentstudio’s, onder leiding van een nieuw management.
MediaMonks timmert zeker sinds de inlijving door Sir Martin Sorrell internationaal flink aan de weg. Nu wordt ook in eigen land een nieuwe stap gezet. In het nieuwe Amsterdamse kantoor komen digitale creativiteit, film en content samen. In de Houthaven is de afgelopen maanden gebouwd aan een ruimte voor 160 'Monks' en twee volledig uitgeruste filmstudio’s.
Het nieuwe management team bestaat uit vier routiniers met een lange geschiedenis bij het bedrijf — Jelle Kolleman, Jeroen van der Meer, Petra van Veldhooven en Sicco Wegerif — en nieuwe aanwinst Vivian Opsteegh (ex-Social Embassy, ex-Girls in Film).
Nieuw reclame-hart
'Na bijna twintig jaar Hilversum als Amsterdam verkocht te hebben aan onze buitenlandse klanten zijn we superblij dat we ons nu echt hebben gevestigd in het nieuwe hart van de reclamewereld', zegt Jeroen van der Meer, creative managing director van MediaMonks Amsterdam. 'Zo krijgen we toegang tot jong talent dat dicht bij de Amsterdamse creatieve cultuur staat.'
Vivian Opsteegh, general manager van MediaMonks Films: 'De opzet van MediaMonks Amsterdam is uniek voor Nederland: volledig uitgeruste studio’s met specialisatie in food, beauty en fashion, én creatieven die alles kunnen maken — van Facebook-post tot speelfilm. En dat alles ondersteund door een netwerk van elfhonderd Monks wereldwijd.'
Opening in Adnight
MediaMonks Amsterdam is te vinden op de Danzigerbocht 41C in de Houthaven. De deuren zullen op 4 oktober openstaan voor geïnteresseerden, reclame- en filmmakers, tijdens het jaarlijkse evenement Adnight.
'In Amsterdam hebben we het team en de infrastructuur gebouwd om in alle behoeftes van onze klanten te kunnen voorzien', zegt Sicco Wegerif, managing director van MediaMonks Amsterdam. 'We brengen hier uiteenlopende onderdelen van onze business bij elkaar, van digitale creatie tot film en content. Op korte termijn zal daar programmatic media en influencer-marketing bijkomen.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
- Overname Pinch vergroot Nederlandse... 08-07-2025
- Omnicom lanceert sportlabel Dark... 08-07-2025
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers