MediaMonks breidt uit naar Amsterdam
- Bureaus
- 6 sep 2019 @ 08:49
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - FilmStrategieCreatieDigitaalInteractie
- 6 sep 2019 @ 08:49
- Jeroen Mirck
MediaMonks komt naar Amsterdam. Na bijna twintig jaar vestigt het productiebedrijf eindelijk écht in de hoofdstad met digitale creatie, film- en contentstudio’s, onder leiding van een nieuw management.
MediaMonks timmert zeker sinds de inlijving door Sir Martin Sorrell internationaal flink aan de weg. Nu wordt ook in eigen land een nieuwe stap gezet. In het nieuwe Amsterdamse kantoor komen digitale creativiteit, film en content samen. In de Houthaven is de afgelopen maanden gebouwd aan een ruimte voor 160 'Monks' en twee volledig uitgeruste filmstudio’s.
Het nieuwe management team bestaat uit vier routiniers met een lange geschiedenis bij het bedrijf — Jelle Kolleman, Jeroen van der Meer, Petra van Veldhooven en Sicco Wegerif — en nieuwe aanwinst Vivian Opsteegh (ex-Social Embassy, ex-Girls in Film).
Nieuw reclame-hart
'Na bijna twintig jaar Hilversum als Amsterdam verkocht te hebben aan onze buitenlandse klanten zijn we superblij dat we ons nu echt hebben gevestigd in het nieuwe hart van de reclamewereld', zegt Jeroen van der Meer, creative managing director van MediaMonks Amsterdam. 'Zo krijgen we toegang tot jong talent dat dicht bij de Amsterdamse creatieve cultuur staat.'
Vivian Opsteegh, general manager van MediaMonks Films: 'De opzet van MediaMonks Amsterdam is uniek voor Nederland: volledig uitgeruste studio’s met specialisatie in food, beauty en fashion, én creatieven die alles kunnen maken — van Facebook-post tot speelfilm. En dat alles ondersteund door een netwerk van elfhonderd Monks wereldwijd.'
Opening in Adnight
MediaMonks Amsterdam is te vinden op de Danzigerbocht 41C in de Houthaven. De deuren zullen op 4 oktober openstaan voor geïnteresseerden, reclame- en filmmakers, tijdens het jaarlijkse evenement Adnight.
'In Amsterdam hebben we het team en de infrastructuur gebouwd om in alle behoeftes van onze klanten te kunnen voorzien', zegt Sicco Wegerif, managing director van MediaMonks Amsterdam. 'We brengen hier uiteenlopende onderdelen van onze business bij elkaar, van digitale creatie tot film en content. Op korte termijn zal daar programmatic media en influencer-marketing bijkomen.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing