MediaMonks breidt uit naar Amsterdam
- Bureaus
- 6 sep 2019 @ 08:49
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - FilmStrategieCreatieDigitaalInteractie
- 6 sep 2019 @ 08:49
- Jeroen Mirck
MediaMonks komt naar Amsterdam. Na bijna twintig jaar vestigt het productiebedrijf eindelijk écht in de hoofdstad met digitale creatie, film- en contentstudio’s, onder leiding van een nieuw management.
MediaMonks timmert zeker sinds de inlijving door Sir Martin Sorrell internationaal flink aan de weg. Nu wordt ook in eigen land een nieuwe stap gezet. In het nieuwe Amsterdamse kantoor komen digitale creativiteit, film en content samen. In de Houthaven is de afgelopen maanden gebouwd aan een ruimte voor 160 'Monks' en twee volledig uitgeruste filmstudio’s.
Het nieuwe management team bestaat uit vier routiniers met een lange geschiedenis bij het bedrijf — Jelle Kolleman, Jeroen van der Meer, Petra van Veldhooven en Sicco Wegerif — en nieuwe aanwinst Vivian Opsteegh (ex-Social Embassy, ex-Girls in Film).
Nieuw reclame-hart
'Na bijna twintig jaar Hilversum als Amsterdam verkocht te hebben aan onze buitenlandse klanten zijn we superblij dat we ons nu echt hebben gevestigd in het nieuwe hart van de reclamewereld', zegt Jeroen van der Meer, creative managing director van MediaMonks Amsterdam. 'Zo krijgen we toegang tot jong talent dat dicht bij de Amsterdamse creatieve cultuur staat.'
Vivian Opsteegh, general manager van MediaMonks Films: 'De opzet van MediaMonks Amsterdam is uniek voor Nederland: volledig uitgeruste studio’s met specialisatie in food, beauty en fashion, én creatieven die alles kunnen maken — van Facebook-post tot speelfilm. En dat alles ondersteund door een netwerk van elfhonderd Monks wereldwijd.'
Opening in Adnight
MediaMonks Amsterdam is te vinden op de Danzigerbocht 41C in de Houthaven. De deuren zullen op 4 oktober openstaan voor geïnteresseerden, reclame- en filmmakers, tijdens het jaarlijkse evenement Adnight.
'In Amsterdam hebben we het team en de infrastructuur gebouwd om in alle behoeftes van onze klanten te kunnen voorzien', zegt Sicco Wegerif, managing director van MediaMonks Amsterdam. 'We brengen hier uiteenlopende onderdelen van onze business bij elkaar, van digitale creatie tot film en content. Op korte termijn zal daar programmatic media en influencer-marketing bijkomen.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Zzuper lanceert campagne voor onverzekerde zelfstandigen
- Campagne zet trotse Hartmakers in beweging
- Eye Wish zet vakmanschap centraal in nieuwe campagne
- De Koffiejongens positioneren zich als buitenbeentje
- Heyoo.ai bouwt platform voor gepersonaliseerde authentieke...
- Recordaantal inzendingen voor Effie Awards
Laatste Nieuws
- Univé lanceert zakelijke campagne... 15-09-2025
- Mooie Boules en Gardeners bundelen... 15-09-2025
- Closed on Monday opent lift voor... 15-09-2025
- Multi-Gyn kiest voor... 12-09-2025
- Christian Alexander viert... 11-09-2025
- Nieuw geluid voor nieuwe VanMoof10-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes