Effies 2019: Koning Toto grote winnaar
- Bureaus
- 5 nov 2019 @ 23:30
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ReclameCampagnesAwardsCommercials
- 5 nov 2019 @ 23:30
- Lucas Boon
In het Concertgebouw te Amsterdam zijn zojuist de Effie Awards 2019 uitgereikt. In totaal zijn er vijftien cases in de prijzen gevallen.
De twee gouden Effies gingen beiden naar Koning Toto, de langlopende campagne van de hand van TBWA\Neboko. Niet eerder won een adverteerder twee gouden Effies in hetzelfde jaar. Verder zijn er acht bronzen en vijf zilveren Effies uitgereikt.
Alle winnaars op een rij
Goud:
Hoe Koning Toto met een gerevitaliseerd merk een omzetrecord scoort
Adverteerder: Toto
Bureau: TBWA\Neboko i.s.m. UM, Greenhouse Group, Men in Green, GoSpooky)
Hoe Koning Toto een grijs merk vergroende
Adverteerder: Toto
Bureau: TBWA\Neboko i.s.m. UM, Greenhouse Group, Men in Green, GoSpooky)
Zilver:
Frekkel: hoe een lelijk hondje heel Nederland in beweging bracht
Adverteerder: Staatsloterij, Bureau: TBWA\Neboko, i.s.m. UM, Greenhouse Group, Brompton Road, Blauw Gras, Men in Green
Crew zoekt Crew
Adverteerder: McDonald’s Nederland
Bureau: TBWA\Neboko i.s.m. OMD Nederland
Hoe mentale aanwezigheid wint van prijslokkertjes
Adverteerder: Jumbo Supermarkten
Bureau: Alfred International i.s.m. UM, Vijf890, LBL, Searchresult, MediaMonks, NewsLab
Het cadeau van heel Nederland aan de Jarige Job
Adverteerder: PostNL
Bureau: TBWA\Neboko i.s.m. Czar Amsterdam, Sizzer, De Grot, Ambassadors
Buiten begint bij Bever
Adverteerder: Bever
Bureau: KesselsKramer i.s.m. Greenhouse Group
Brons:
Ben beter in bed met het Ben telefooncondoom
Adverteerder: Ben, Bureau: DDB Unlimited, Initiative, Holy Fools, Triangle PR
VGZ maakt met 'Zinnige Zorg' het verschil in de markt
Adverteerder: VGZ
Bureau: DEAR i.s.m. M2Media
Radio 10: met stip in de top 3
Adverteerder: Radio 10
Bureau: Joe Public Take-Away Advertising i.s.m. Wavemaker
Rookvrije Generatie
Adverteerder: Alliantie Nederland Rookvrij
Bureau: Publicis i.s.m. Houdini/Boris Creative, MediaXplain, Jalt, Make Some Noise
BuurtAED
Adverteerder: Hartstichting & Philips Benelux
Bureau: Triple Double i.s.m We Are Blossom
Van fabrieksmatig massaproduct naar de lekkerste salades Oet Twente
Adverteerder: Johma
Bureau: Alfred International i.s.m. EC International, Initiative Media
Ben jezelf van graaien naar bewustzijn
Adverteerder: Ben
Bureau: DDB Unlimited i.s.m. DPPLR, Initiative, Holy Fools, Triangle PR
#DOESLIEF
Adverteerder: SIRE - Stichting Ideële Reclame
Bureau: Joe Public Take-Away Advertising i.s.m. Coopr, Blauw Gras, Searchresult, Soundcircus, The Compound, Ruigrok NetPanel, Flycatcher, Interattractive, Monalyse, Prodigious, Publicis Groupe – Starcom
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- ANWB breidt merkbelofte uit naar energie
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
Laatste Nieuws
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
- Vattenfall verlengt... 18-11-2025
- Nederland ervaart grootschalige... 18-11-2025
- Ruilen? Niet bij deze bon18-11-2025
- Nederland blijkt liever dan gedacht... 18-11-2025
- VRT toont harde realiteit achter ‘ik... 17-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

