Sandenburg en DST slaan handen ineen

Sandenburg en DST slaan handen ineen
  • Bureaus
  • 28 feb 2020 @ 08:01
  • 24255 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ConceptStrategieOvername

Sandenburg Concept Creation neemt een meerderheidsbelang in DST Het Experience Bureau. Markus Konings (managing director van Sandenburg) wordt CEO van de bureaucombinatie.

Aandeelhouders en directieleden Renze de Vries en Marcel Goossens blijven aan boord van DST. Sandenburg en DST zijn geen onbekenden van elkaar. In 2000 ontwikkelden beide partijen de 1.0-versie van de Heineken Experience.

Markus Konings zegt: 'Mijn ambitie is om met deze stap uit te groeien tot het beste conceptontwikkelingsbureau van Europa op het gebied van klantbelevenissen, door retailers en merken te helpen om hybride experiences te creëren, waarbij de digitale en fysieke werelden worden geïntegreerd.'

Eind 2019 startten de eerste verkennende gesprekken tussen beide bureaudirecties. Dat leidde tot het besluit bij Markus Konings om per direct een meerderheidsbelang in DST te nemen met een uitrol van aandelen. Bij de twee bureaus werken 25 mensen: concept developers, experience designers, conceptstrategen en programmamakers. Beide bureaus houden kantoor (zie foto) in een voormalig pakhuis aan de De Ruijterkade in Amsterdam.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken