Sandenburg en DST slaan handen ineen
- Bureaus
- 28 feb 2020 @ 08:01
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ConceptStrategieOvername
- 28 feb 2020 @ 08:01
- Lucas Boon
Sandenburg Concept Creation neemt een meerderheidsbelang in DST Het Experience Bureau. Markus Konings (managing director van Sandenburg) wordt CEO van de bureaucombinatie.
Aandeelhouders en directieleden Renze de Vries en Marcel Goossens blijven aan boord van DST. Sandenburg en DST zijn geen onbekenden van elkaar. In 2000 ontwikkelden beide partijen de 1.0-versie van de Heineken Experience.
Markus Konings zegt: 'Mijn ambitie is om met deze stap uit te groeien tot het beste conceptontwikkelingsbureau van Europa op het gebied van klantbelevenissen, door retailers en merken te helpen om hybride experiences te creëren, waarbij de digitale en fysieke werelden worden geïntegreerd.'
Eind 2019 startten de eerste verkennende gesprekken tussen beide bureaudirecties. Dat leidde tot het besluit bij Markus Konings om per direct een meerderheidsbelang in DST te nemen met een uitrol van aandelen. Bij de twee bureaus werken 25 mensen: concept developers, experience designers, conceptstrategen en programmamakers. Beide bureaus houden kantoor (zie foto) in een voormalig pakhuis aan de De Ruijterkade in Amsterdam.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- conceptontwikkeling
- dst het experience bureau
- heineken experience
- sandenburg concept creation
- concept
- markus konings
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
- AI brengt James Parkinson tot leven
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
- Branded content zonder verhaal is gewoon ruis
- Branded content werkt pas echt als het hoofd én hart raakt
Laatste Nieuws
- Zonnebankmaker JK Group lanceert... 02-05-2025
- Goud voor 'Stukje van mij' van KPN... 02-05-2025
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management