Mediahuis verstevigt positie in online vergelijkingsmarkt

- Bureaus
- 30 jan 2025 @ 20:53
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Overname
- 30 jan 2025 @ 20:53
- Kel Koenen
Mediagroep Mediahuis heeft plannen aangekondigd voor de overname van DGN Groep (DGN), het bedrijf achter de vergelijkingsplatformen ZorgKiezer, EnergieKiezer en DeGoedkoopsteNotaris. Met deze zet wil Mediahuis haar positie in de online vergelijkingsmarkt versterken en consumenten ondersteunen bij het maken van financieel onderbouwde keuzes.
DGN Groep, met meer dan 25 jaar ervaring in de Nederlandse vergelijkingsmarkt, helpt jaarlijks ruim vier miljoen consumenten bij het vergelijken en afsluiten van financiële diensten. De platformen van DGN bieden onafhankelijk advies op het gebied van zorgverzekeringen, energieleveranciers en notariële diensten. In het afgelopen jaar werd ongeveer 20% van de nieuwe zorgverzekeringen in Nederland afgesloten via ZorgKiezer.
Met de geplande overname breekt voor DGN een nieuwe groeifase aan. Oprichter Peter Ruys kijkt trots terug op de ontwikkeling van het bedrijf. ‘Wat ooit begon als een kort avontuur tussen de pizzadozen in een studentendiscotheek, is uitgegroeid tot een toonaangevende speler in de vergelijkingsmarkt. Met Mediahuis aan boord zijn we klaar voor de volgende fase.’ Ruys blijft als adviseur verbonden aan Mediahuis.
Voor Mediahuis is de overname een logische stap in de uitbreiding van haar vergelijkingsdiensten. Het mediabedrijf versterkte eerder haar positie in deze markt met de overname van Switcher.ie, een Iers platform voor prijsvergelijkingen op energie, breedband, leningen en hypotheken. ‘De merken en mensen van DGN zijn indrukwekkend’, zegt Xavier van Leeuwe, CEO van Mediahuis Marketplaces. ‘Deze overname biedt ons niet alleen een sterke entree in de Nederlandse vergelijkingsmarkt, maar ook de kans om samen te groeien en onze dienstverlening verder uit te breiden.’
De overname is onderhevig aan goedkeuring door de Autoriteit Financiële Markten (AFM).
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers