Rijksoverheid lanceert campagne tegen huiselijk geweld

  • Bureaus
  • 28 apr 2020 @ 09:03
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en het ministerie van Justitie en Veiligheid lanceren een nieuwe campagne tegen huiselijk geweld in coronatijd.

De campagne is ontwikkeld door D&B, Open Now en TBWA\Neboko (samen DOT) en helpt slachtoffers en omstanders in actie te komen bij (vermoedens van) huiselijk geweld.

'Nu we minder sociale contacten hebben, blijft huiselijk geweld vaker verborgen achter de voordeur. Daarom is het in deze uitzonderlijke tijd van extra belang dat slachtoffers en mensen in hun directe omgeving de drempel overstappen en vermoedens van huiselijk geweld bespreken', aldus de partijen in een persverklaring.

In de tv-commercial zien we verschillende mensen die huiselijk geweld bespreken. Rik Ledder (CEO van TBWA\Neboko): 'Het is een ingetogen campagne die laat zien hoe dichtbij huiselijk geweld kan zijn en dat een eerste stap om iets te doen niet meteen een grote hoeft te zijn. Het begint al bij het gesprek aangaan of het vragen om advies.'

Op de website ikdoeietstegenhuiselijkgeweld.nl vinden bezoekers concrete tips en adviezen om in actie te komen. Bekijk de tv-commercial hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken