Rabobank stelt 'thuisgevoel' centraal in ClubSupport-campagne
- Bureaus
- 28 aug 2020 @ 12:07
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - SportCampagnes
- 28 aug 2020 @ 12:07
- Lucas Boon
De Rabobank lanceert de tweede editie van zijn ClubSupport-campagne, waarmee de bank het Nederlandse verenigingsleven gedurende de crisis een steuntje in de rug geeft. De campagne, ontwikkeld door 180 Kingsday, gaat aanstaande maandag van start.
Sportverenigingen kunnen op de Rabo-website een maatschappelijk bestedingsdoel voor hun club inzenden, zoals verduurzaming van het clubhuis, gezond voedsel in de kantine of het opzetten van trainingsprogramma's voor gehandicapten. Rabobank-leden kunnen vervolgens hun stem uitbrengen op deze initiatieven, zodat verenigingen deze doelen kunnen realiseren. Sportclubs en -verenigingen kunnen zich van 31 augustus tot 30 september inschrijven.
De jaarlijks terugkerende campagne wordt uitgerold in de vorm van een commercial (tv en bioscoop), online videoserie, social media, online advertising, print en PR. De campagne wordt ditmaal muzikaal omlijst door het clublied van de iconische televisieserie Cheers: 'Where everybody knows your name'. Sophia Kruithof, winnares van The Voice of Holland 2020, heeft het nummer in een nieuw jasje gestoken en vertolkt hiermee 'het thuisgevoel' dat een club of vereniging met zich meebrengt. Rabobank werkte voor de campagne verder samen met zijn partners TeamNL en Kunstbende en reclamebureau 180 Kingsday uit Amsterdam. De campagne is geregisseerd door Johan Kramer.
De campagne moet de belangrijke plek die een club inneemt in het leven van zijn leden laten zien. Marianne Bruijn, merkstrateeg bij Rabobank, zegt: 'Wij zijn al tientallen jaren trouw supporter van het Nederlandse club- en verenigingsleven. Rabobank kent bovendien als coöperatie ook leden. Juist in deze onzekere periode is het belangrijk dat wij hen steunen. Veel mensen zijn blij om elkaar weer te kunnen ontmoeten op de club en samen activiteiten te ondernemen. Verenigingen zijn essentieel in onze samenleving. Het is vaak letterlijk een tweede thuis voor jong en oud.'
Bekijk de tv-commercial vast hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Nieuwe merkcampagne Save the Children
- Nami lanceert campagne-initiatief #EchtMannelijk
- Dentsu HQ zoekt koper voor buitenlandse activiteiten
- Vitakruid lanceert nieuw merkplatform 'Het zit erin'
- Zzuper lanceert campagne voor onverzekerde zelfstandigen
- Campagne waarschuwt jongeren voor criminele ronselaars
Laatste Nieuws
- Multi-Gyn kiest voor... 12-09-2025
- Christian Alexander viert... 11-09-2025
- Nieuw geluid voor nieuwe VanMoof10-09-2025
- Domino’s lanceert 13 nieuwe office... 10-09-2025
- Salsa Shop kiest Buutvrij als... 09-09-2025
- Eye Wish zet vakmanschap centraal in... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes