Rabobank stelt 'thuisgevoel' centraal in ClubSupport-campagne

Rabobank stelt 'thuisgevoel' centraal in ClubSupport-campagne
  • Bureaus
  • 28 aug 2020 @ 12:07
  • 16219 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • SportCampagnes

De Rabobank lanceert de tweede editie van zijn ClubSupport-campagne, waarmee de bank het Nederlandse verenigingsleven gedurende de crisis een steuntje in de rug geeft. De campagne, ontwikkeld door 180 Kingsday, gaat aanstaande maandag van start.

Sportverenigingen kunnen op de Rabo-website een maatschappelijk bestedingsdoel voor hun club inzenden, zoals verduurzaming van het clubhuis, gezond voedsel in de kantine of het opzetten van trainingsprogramma's voor gehandicapten. Rabobank-leden kunnen vervolgens hun stem uitbrengen op deze initiatieven, zodat verenigingen deze doelen kunnen realiseren. Sportclubs en -verenigingen kunnen zich van 31 augustus tot 30 september inschrijven.

De jaarlijks terugkerende campagne wordt uitgerold in de vorm van een commercial (tv en bioscoop), online videoserie, social media, online advertising, print en PR. De campagne wordt ditmaal muzikaal omlijst door het clublied van de iconische televisieserie Cheers: 'Where everybody knows your name'. Sophia Kruithof, winnares van The Voice of Holland 2020, heeft het nummer in een nieuw jasje gestoken en vertolkt hiermee 'het thuisgevoel' dat een club of vereniging met zich meebrengt. Rabobank werkte voor de campagne verder samen met zijn partners TeamNL en Kunstbende en reclamebureau 180 Kingsday uit Amsterdam. De campagne is geregisseerd door Johan Kramer.

De campagne moet de belangrijke plek die een club inneemt in het leven van zijn leden laten zien. Marianne Bruijn, merkstrateeg bij Rabobank, zegt: 'Wij zijn al tientallen jaren trouw supporter van het Nederlandse club- en verenigingsleven. Rabobank kent bovendien als coöperatie ook leden. Juist in deze onzekere periode is het belangrijk dat wij hen steunen. Veel mensen zijn blij om elkaar weer te kunnen ontmoeten op de club en samen activiteiten te ondernemen. Verenigingen zijn essentieel in onze samenleving. Het is vaak letterlijk een tweede thuis voor jong en oud.'

Bekijk de tv-commercial vast hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken