Warsteiner maakt met Jort Kelder gouden wissel
- Bureaus
- 14 aug 2020 @ 10:37
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - RetailCampagnesContent
- 14 aug 2020 @ 10:37
- Lucas Boon
Warsteiner borduurt voort op zijn langer lopende ‘Serious about beer’-campagne. Het krat van het Duitse biermerk kleurt vanaf nu goud. Jort Kelder is het nieuwe gezicht van de humoristische subcampagne, die op televisie en online wordt uitgerold. ‘We gaan van geel naar ganz geil.’
Ook zet het merk trade marketing-promotie in. Het nieuwe krat van Warsteiner is sinds augustus verkrijgbaar in de Nederlandse supermarkten. Voor deze campagne werkte Warsteiner samen met Studio Beng Beng, CommunicatieKrachten en Dutch Moving Media.
Arjan Barten, marketing manager Warsteiner Benelux, zegt: 'Voor veel mensen is een krat slechts een productverpakking, maar voor ons betekent het meer dan dat. Als challenger-merk is het belangrijk om je te onderscheiden. We hebben daarom een herbruikbaar krat ontworpen, waarvan het tijdloze ontwerp met stijlvolle kleuren zorgt voor een sterkere aanwezigheid op de winkelvloer. De gouden kleur met horizontale borstelstructuur draagt bij aan de drinkbeleving en benadrukt de hoge kwaliteit van ons bier. We nemen dus afscheid van het lichtgele krat. Het is tijd voor een gouden wissel.'
Zelfspot
Met de Serious about beer-campagne neemt Warsteiner zijn bier uiterst serieus, maar zichzelf opvallend genoeg niet. Zo noemt de voice-over in de tv-commercial het gouden bierkrat 'ganz geil'. In de online videoreeks zegt knuffelkakker Jort Kelder: 'Bij mij valt even niets te halen, maar ik heb toch goed nieuws voor golddiggers.' Barten: 'Hij is de personificatie van ons merk. Stijlvol, challenging, creatief, zelfverzekerd en heer en meester in zelfspot.'
Bekijk de tv-commercial hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing