Warsteiner maakt met Jort Kelder gouden wissel

Warsteiner maakt met Jort Kelder gouden wissel
  • Bureaus
  • 14 aug 2020 @ 10:37
  • 22858 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • RetailCampagnesContent

Warsteiner borduurt voort op zijn langer lopende ‘Serious about beer’-campagne. Het krat van het Duitse biermerk kleurt vanaf nu goud. Jort Kelder is het nieuwe gezicht van de humoristische subcampagne, die op televisie en online wordt uitgerold. ‘We gaan van geel naar ganz geil.’

Ook zet het merk trade marketing-promotie in. Het nieuwe krat van Warsteiner is sinds augustus verkrijgbaar in de Nederlandse supermarkten. Voor deze campagne werkte Warsteiner samen met Studio Beng Beng, CommunicatieKrachten en Dutch Moving Media.

Arjan Barten, marketing manager Warsteiner Benelux, zegt: 'Voor veel mensen is een krat slechts een productverpakking, maar voor ons betekent het meer dan dat. Als challenger-merk is het belangrijk om je te onderscheiden. We hebben daarom een herbruikbaar krat ontworpen, waarvan het tijdloze ontwerp met stijlvolle kleuren zorgt voor een sterkere aanwezigheid op de winkelvloer. De gouden kleur met horizontale borstelstructuur draagt bij aan de drinkbeleving en benadrukt de hoge kwaliteit van ons bier. We nemen dus afscheid van het lichtgele krat. Het is tijd voor een gouden wissel.'

Zelfspot

Met de Serious about beer-campagne neemt Warsteiner zijn bier uiterst serieus, maar zichzelf opvallend genoeg niet. Zo noemt de voice-over in de tv-commercial het gouden bierkrat 'ganz geil'. In de online videoreeks zegt knuffelkakker Jort Kelder: 'Bij mij valt even niets te halen, maar ik heb toch goed nieuws voor golddiggers.' Barten: 'Hij is de personificatie van ons merk. Stijlvol, challenging, creatief, zelfverzekerd en heer en meester in zelfspot.'

Bekijk de tv-commercial hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken