Warsteiner maakt met Jort Kelder gouden wissel
- Bureaus
- 14 aug 2020 @ 10:37
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - RetailCampagnesContent
- 14 aug 2020 @ 10:37
- Lucas Boon
Warsteiner borduurt voort op zijn langer lopende ‘Serious about beer’-campagne. Het krat van het Duitse biermerk kleurt vanaf nu goud. Jort Kelder is het nieuwe gezicht van de humoristische subcampagne, die op televisie en online wordt uitgerold. ‘We gaan van geel naar ganz geil.’
Ook zet het merk trade marketing-promotie in. Het nieuwe krat van Warsteiner is sinds augustus verkrijgbaar in de Nederlandse supermarkten. Voor deze campagne werkte Warsteiner samen met Studio Beng Beng, CommunicatieKrachten en Dutch Moving Media.
Arjan Barten, marketing manager Warsteiner Benelux, zegt: 'Voor veel mensen is een krat slechts een productverpakking, maar voor ons betekent het meer dan dat. Als challenger-merk is het belangrijk om je te onderscheiden. We hebben daarom een herbruikbaar krat ontworpen, waarvan het tijdloze ontwerp met stijlvolle kleuren zorgt voor een sterkere aanwezigheid op de winkelvloer. De gouden kleur met horizontale borstelstructuur draagt bij aan de drinkbeleving en benadrukt de hoge kwaliteit van ons bier. We nemen dus afscheid van het lichtgele krat. Het is tijd voor een gouden wissel.'
Zelfspot
Met de Serious about beer-campagne neemt Warsteiner zijn bier uiterst serieus, maar zichzelf opvallend genoeg niet. Zo noemt de voice-over in de tv-commercial het gouden bierkrat 'ganz geil'. In de online videoreeks zegt knuffelkakker Jort Kelder: 'Bij mij valt even niets te halen, maar ik heb toch goed nieuws voor golddiggers.' Barten: 'Hij is de personificatie van ons merk. Stijlvol, challenging, creatief, zelfverzekerd en heer en meester in zelfspot.'
Bekijk de tv-commercial hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers