Koninklijke Horeca Nederland: kom geregeld genieten
- Bureaus
- 13 okt 2020 @ 09:30
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 13 okt 2020 @ 09:30
- Lucas Boon
De Koninklijke Horeca Nederland (KHN) lanceert samen met de Veiligheidsregio Brabant-Noord een bewustwordingscampagne, waarin horecagasten attent worden gemaakt op de huidige coronaregels. CommunicatieKrachten uit Nijmegen heeft de campagne ontwikkeld.
In de campagne genaamd 'Kom geregeld genieten' ligt de nadruk niet op de coronamaatregelen an sich, maar op het stimuleren van juist gedrag van gasten in de horeca. Gasten worden met de campagne op 'een luchtige en humoristische' manier welkom geheten en herinnerd aan de regels. Doel van de campagne is om nog strengere maatregelen -die vanavond evengoed hoogstwaarschijnlijk zullen worden aangekondigd- te voorkomen. Hiervoor hebben de Veiligheidsregio en KHN Brabant een toolkit van communicatiemiddelen (posters, stickers, registratieblokjes) beschikbaar gesteld aan de leden van de branchevereniging. De campagne wordt verder op social media uitgerold.
Campagne op social media.
Guy van Rhoon, art director bij CommunicatieKrachten, zegt: 'We hebben gekozen voor een positieve campagne waarin ook een stukje Brabantse humor verwerkt zit. De campagne betuttelt niet en schrijft geen regels voor, maar spreekt de horecagast wél persoonlijk aan. Het is de bedoeling dat de horecaondernemer door de campagne minder vaak voor politieagent hoeft te spelen. De communicatiemiddelen doen hiervoor zelfstandig hun werk.'
Jan Witmer, voorzitter van KHN Oost-Brabant, vult aan: 'Met deze campagne nemen we als branchevereniging verantwoordelijkheid en creëren we meer draagvlak bij het horeca-publiek. We hopen hiermee dat een nieuwe lockdown uitblijft en de horecaondernemers een veilige en financieel gezonde winterperiode tegemoet gaan. De Brabantse gezelligheid is onze belangrijkste troef en dat willen we graag zo houden!'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- corona
- communicatiekrachten
- campagne
- koninklijke horeca nederland
- veiligheidsregio brabant-noord
- horeca
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- 113-campagne stelt de ongemakkelijke... 01-12-2025
- ADCN viert 60 jaar creativiteit01-12-2025
- Schoonenberg kiest voor intieme... 01-12-2025
- De succesformule achter Nederlands... 01-12-2025
- Dentsu Lab Amsterdam focust op... 28-11-2025
- Nieuwe campagne Wingman Condoms... 27-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

