Koninklijke Horeca Nederland: kom geregeld genieten
- Bureaus
- 13 okt 2020 @ 09:30
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 13 okt 2020 @ 09:30
- Lucas Boon
De Koninklijke Horeca Nederland (KHN) lanceert samen met de Veiligheidsregio Brabant-Noord een bewustwordingscampagne, waarin horecagasten attent worden gemaakt op de huidige coronaregels. CommunicatieKrachten uit Nijmegen heeft de campagne ontwikkeld.
In de campagne genaamd 'Kom geregeld genieten' ligt de nadruk niet op de coronamaatregelen an sich, maar op het stimuleren van juist gedrag van gasten in de horeca. Gasten worden met de campagne op 'een luchtige en humoristische' manier welkom geheten en herinnerd aan de regels. Doel van de campagne is om nog strengere maatregelen -die vanavond evengoed hoogstwaarschijnlijk zullen worden aangekondigd- te voorkomen. Hiervoor hebben de Veiligheidsregio en KHN Brabant een toolkit van communicatiemiddelen (posters, stickers, registratieblokjes) beschikbaar gesteld aan de leden van de branchevereniging. De campagne wordt verder op social media uitgerold.
Campagne op social media.
Guy van Rhoon, art director bij CommunicatieKrachten, zegt: 'We hebben gekozen voor een positieve campagne waarin ook een stukje Brabantse humor verwerkt zit. De campagne betuttelt niet en schrijft geen regels voor, maar spreekt de horecagast wél persoonlijk aan. Het is de bedoeling dat de horecaondernemer door de campagne minder vaak voor politieagent hoeft te spelen. De communicatiemiddelen doen hiervoor zelfstandig hun werk.'
Jan Witmer, voorzitter van KHN Oost-Brabant, vult aan: 'Met deze campagne nemen we als branchevereniging verantwoordelijkheid en creëren we meer draagvlak bij het horeca-publiek. We hopen hiermee dat een nieuwe lockdown uitblijft en de horecaondernemers een veilige en financieel gezonde winterperiode tegemoet gaan. De Brabantse gezelligheid is onze belangrijkste troef en dat willen we graag zo houden!'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- veiligheidsregio brabant-noord
- corona
- campagne
- koninklijke horeca nederland
- communicatiekrachten
- horeca
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
- Kruidvat kiest Ace voor social mediastrategie
Laatste Nieuws
- 'We zetten grote stappen in onze... 14-07-2025
- Fems On Fire doorbreekt stilte rond... 14-07-2025
- Breaker bevrijdt GIF-helden met... 14-07-2025
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers