Is er nog hoop na corona?
- Bureaus
- 23 dec 2020 @ 09:39
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Case Study
- 23 dec 2020 @ 09:39
- Sjaak Hoogkamer
Corona gaan we ooit achter ons laten. Maar wat hebben we dan van die periode geleerd? En gaan we dan dingen ook volledig anders doen? Oliver Koning van creative agency Being There heeft hoop.
Koning realiseerde zich dit jaar in mei dat ‘we worden doodgegooid met dure en dikke analyses, rapporten, prognoses over wat er moest veranderen.’ En dat iedereen heel erg op ratio overuren aan het draaien was en nadacht over wat er zou gaan veranderen.
Wat HOOP je dat er gaat (echt) veranderen na deze crisis voor jou, je team, je merk/bedrijf?
Koning: ‘We hebben in dat kader toen als bureau besloten om 40 professionals zoals marketeers, consultants, CMO’s te gaan ondervragen. Met een simpele openingsvraag: Wat HOOP je dat er gaat (echt) veranderen na deze crisis voor jou, je team, je merk/bedrijf? En niet: wat DENK je dat er gaat veranderen? Want dan blijft iedereen hangen in ratio en vaak verzandt in doem- of behoudende scenario’s.’
Onze inzichten van marketeers en andere professionals delen we graag met iedereen
Op basis van de interviews hebben Koning en zijn team, samen met hun strategische partner Cosight, 10 zogenoemde professional Hopes geformuleerd. ‘Deze 10 professional Hopes willen we met iedereen delen en hopelijk een positieve beweging op gang brengen waarin marketeers op zoek gaan naar hun eigen HOPE. Juist nu voordat alles weer ‘normaal’ wordt. Never waste a good crisis zeggen ze, maar daar komt toch vaak niet zoveel van terecht.’
De pdf met de uitkomsten kunnen marketeers op de website downloaden: www.there.nl
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2023 bekend
- NS laat reizigers aan het woord in nieuwe merkcampagne
- De marketingtransfers van week 17, 2024
- Holle Dolle Donnie op Koningsdag doneert aan daklozen
- Albert Heijn lanceert ‘Dat smaakt naar weekend’-campagne
Laatste Nieuws
- Ideapreneurs aan de slag voor Gift a... 03-05-2024
- Polaroid roept Gen Z op het ‘echte... 03-05-2024
- De marketingtransfers van week 18,... 03-05-2024
- CBR kiest Partout Digital voor... 03-05-2024
- [longread] Monnikenwerk 'Dutch Ad... 03-05-2024
- Albert Heijn lanceert ‘Dat smaakt... 03-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing