Is er nog hoop na corona?
- Bureaus
- 23 dec 2020 @ 09:39
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Case Study
- 23 dec 2020 @ 09:39
- Sjaak Hoogkamer
Corona gaan we ooit achter ons laten. Maar wat hebben we dan van die periode geleerd? En gaan we dan dingen ook volledig anders doen? Oliver Koning van creative agency Being There heeft hoop.
Koning realiseerde zich dit jaar in mei dat ‘we worden doodgegooid met dure en dikke analyses, rapporten, prognoses over wat er moest veranderen.’ En dat iedereen heel erg op ratio overuren aan het draaien was en nadacht over wat er zou gaan veranderen.
Wat HOOP je dat er gaat (echt) veranderen na deze crisis voor jou, je team, je merk/bedrijf?
Koning: ‘We hebben in dat kader toen als bureau besloten om 40 professionals zoals marketeers, consultants, CMO’s te gaan ondervragen. Met een simpele openingsvraag: Wat HOOP je dat er gaat (echt) veranderen na deze crisis voor jou, je team, je merk/bedrijf? En niet: wat DENK je dat er gaat veranderen? Want dan blijft iedereen hangen in ratio en vaak verzandt in doem- of behoudende scenario’s.’
Onze inzichten van marketeers en andere professionals delen we graag met iedereen
Op basis van de interviews hebben Koning en zijn team, samen met hun strategische partner Cosight, 10 zogenoemde professional Hopes geformuleerd. ‘Deze 10 professional Hopes willen we met iedereen delen en hopelijk een positieve beweging op gang brengen waarin marketeers op zoek gaan naar hun eigen HOPE. Juist nu voordat alles weer ‘normaal’ wordt. Never waste a good crisis zeggen ze, maar daar komt toch vaak niet zoveel van terecht.’
De pdf met de uitkomsten kunnen marketeers op de website downloaden: www.there.nl
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Leer emoties herkennen als waarschuwing tegen fraude
Laatste Nieuws
- 113 Zelfmoordpreventie start... 28-10-2025
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

