Is er nog hoop na corona?
- Bureaus
- 23 dec 2020 @ 09:39
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Case Study
- 23 dec 2020 @ 09:39
- Sjaak Hoogkamer
Corona gaan we ooit achter ons laten. Maar wat hebben we dan van die periode geleerd? En gaan we dan dingen ook volledig anders doen? Oliver Koning van creative agency Being There heeft hoop.
Koning realiseerde zich dit jaar in mei dat ‘we worden doodgegooid met dure en dikke analyses, rapporten, prognoses over wat er moest veranderen.’ En dat iedereen heel erg op ratio overuren aan het draaien was en nadacht over wat er zou gaan veranderen.
Wat HOOP je dat er gaat (echt) veranderen na deze crisis voor jou, je team, je merk/bedrijf?
Koning: ‘We hebben in dat kader toen als bureau besloten om 40 professionals zoals marketeers, consultants, CMO’s te gaan ondervragen. Met een simpele openingsvraag: Wat HOOP je dat er gaat (echt) veranderen na deze crisis voor jou, je team, je merk/bedrijf? En niet: wat DENK je dat er gaat veranderen? Want dan blijft iedereen hangen in ratio en vaak verzandt in doem- of behoudende scenario’s.’
Onze inzichten van marketeers en andere professionals delen we graag met iedereen
Op basis van de interviews hebben Koning en zijn team, samen met hun strategische partner Cosight, 10 zogenoemde professional Hopes geformuleerd. ‘Deze 10 professional Hopes willen we met iedereen delen en hopelijk een positieve beweging op gang brengen waarin marketeers op zoek gaan naar hun eigen HOPE. Juist nu voordat alles weer ‘normaal’ wordt. Never waste a good crisis zeggen ze, maar daar komt toch vaak niet zoveel van terecht.’
De pdf met de uitkomsten kunnen marketeers op de website downloaden: www.there.nl
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers