Is er nog hoop na corona?

Is er nog hoop na corona?
  • Bureaus
  • 23 dec 2020 @ 09:39
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Case Study

Corona gaan we ooit achter ons laten. Maar wat hebben we dan van die periode geleerd? En gaan we dan dingen ook volledig anders doen? Oliver Koning van creative agency Being There heeft hoop.

Koning realiseerde zich dit jaar in mei dat ‘we worden doodgegooid met dure en dikke analyses, rapporten, prognoses over wat er moest veranderen.’ En dat iedereen heel erg op ratio overuren aan het draaien was en nadacht over wat er zou gaan veranderen.

Wat HOOP je dat er gaat (echt) veranderen na deze crisis voor jou, je team, je merk/bedrijf?

Koning: ‘We hebben in dat kader toen als bureau besloten om 40 professionals zoals marketeers, consultants, CMO’s te gaan ondervragen. Met een simpele openingsvraag: Wat HOOP je dat er gaat (echt) veranderen na deze crisis voor jou, je team, je merk/bedrijf? En niet: wat DENK je dat er gaat veranderen? Want dan blijft iedereen hangen in ratio en vaak verzandt in doem- of behoudende scenario’s.’

Onze inzichten van marketeers en andere professionals delen we graag met iedereen

Op basis van de interviews hebben Koning en zijn team, samen met hun strategische partner Cosight, 10 zogenoemde professional Hopes geformuleerd. ‘Deze 10 professional Hopes willen we met iedereen delen en hopelijk een positieve beweging op gang brengen waarin marketeers op zoek gaan naar hun eigen HOPE. Juist nu voordat alles weer ‘normaal’ wordt. Never waste a good crisis zeggen ze, maar daar komt toch vaak niet zoveel van terecht.’

De pdf met de uitkomsten kunnen marketeers op de website downloaden: www.there.nl

 

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken