Toto wint ook Europese Gouden Effie

Toto wint ook Europese Gouden Effie
  • Bureaus
  • 19 jan 2021 @ 10:24
  • 9797 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Awards

Toto heeft een Europese Gouden Effie gewonnen in de categorie Media, Leisure & Entertainment. De campagne is samen met creative agency TBWA\NEBOKO ontwikkeld.

Eerder won ‘Koning Toto’ al twee gouden Nederlandse Effies. De uitreiking van de prijs vond online plaats bij de Effie Awards Europe 2020 op 14 januari 2021.

Volgens de jury waren de resultaten van de campagne ‘verbijsterend’ (‘mind-blowing’). Het ouderwetse merkimago van Toto moest radicaal veranderd worden met deze camapgne asl gevolg. Toto moest nieuw leven worden ingeblazen en de doelgroep verbreed worden.

De jury was erg onder de indruk van hoe Toto zich eigentijds heeft weten te ontwikkelen, en dat met zoveel humor en een fantastische uitvoering.

Arno de Jong, CMO bij de Nederlandse Loterij: ‘Een goede campagne roept reacties op en heeft meetbaar effect op de organisatiedoelstellingen. Van Koning Toto weten we dat al sinds de introductie ervan in 2018 in Nederland. Ik vind het een grote eer dat er nu ook in Europees verband over gesproken is, en dat we deze prijs in ontvangst mogen nemen.’

Darre van Dijk, CCO TBWA\NEBOKO: ‘In een wereld zonder real life vieringen trappen we het jaar op de best mogelijke manier af. Na de twee Gouden Effies in Nederland hebben we samen met onze vrienden van Toto een Europese Gouden Effie ontvangen voor Koning Toto. We zijn heel blij dat een campagne met zo veel Nederlandse klankkleur ook internationaal zo goed wordt begrepen.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken