Toto wint ook Europese Gouden Effie
- Bureaus
- 19 jan 2021 @ 10:24
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Awards
- 19 jan 2021 @ 10:24
- Sjaak Hoogkamer
Toto heeft een Europese Gouden Effie gewonnen in de categorie Media, Leisure & Entertainment. De campagne is samen met creative agency TBWA\NEBOKO ontwikkeld.
Eerder won ‘Koning Toto’ al twee gouden Nederlandse Effies. De uitreiking van de prijs vond online plaats bij de Effie Awards Europe 2020 op 14 januari 2021.
Volgens de jury waren de resultaten van de campagne ‘verbijsterend’ (‘mind-blowing’). Het ouderwetse merkimago van Toto moest radicaal veranderd worden met deze camapgne asl gevolg. Toto moest nieuw leven worden ingeblazen en de doelgroep verbreed worden.
De jury was erg onder de indruk van hoe Toto zich eigentijds heeft weten te ontwikkelen, en dat met zoveel humor en een fantastische uitvoering.
Arno de Jong, CMO bij de Nederlandse Loterij: ‘Een goede campagne roept reacties op en heeft meetbaar effect op de organisatiedoelstellingen. Van Koning Toto weten we dat al sinds de introductie ervan in 2018 in Nederland. Ik vind het een grote eer dat er nu ook in Europees verband over gesproken is, en dat we deze prijs in ontvangst mogen nemen.’
Darre van Dijk, CCO TBWA\NEBOKO: ‘In een wereld zonder real life vieringen trappen we het jaar op de best mogelijke manier af. Na de twee Gouden Effies in Nederland hebben we samen met onze vrienden van Toto een Europese Gouden Effie ontvangen voor Koning Toto. We zijn heel blij dat een campagne met zo veel Nederlandse klankkleur ook internationaal zo goed wordt begrepen.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing