Veilig Verkeer Nederland steekt spandoekcampagne in nieuw jasje
- Bureaus
- 6 mei 2021 @ 09:26
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MaatschappijCampagnes
- 6 mei 2021 @ 09:26
- Nanny Kuilboer
In samenwerking met Open Now heeft Veilig Verkeer Nederland (VVN) de spandoekcampagne in een nieuw jasje gestoken. De boodschap aan automobilisten luidt nu ‘Onze scholen zijn weer begonnen’, waar eerder stond ‘De scholen zijn weer begonnen’.
Kinderen communiceren nu zelf de boodschap en de vraag is duidelijk: mag de snelheid omlaag? Zoals elk jaar staat de campagne in de laatste week van de zomervakantie en loopt tot twee weken na de schoolstart.
VVN & Open Now: 'Campagne nu zeven keer beter'
Volgens VVN en Open Now zijn er zeven redenen waarom de vernieuwde campagne beter is:
1. Het nieuw toegevoegde woordje ‘onze’ zorgt ervoor dat de boodschap dichter bij de mensen komt.
2. Kinderen communiceren nu zelf de boodschap en hiermee laten zij hun kwetsbaarheid in het verkeer zien. Dit motiveert je om je snelheid aan te passen.
3. Het nieuwe campagnebeeld straalt meer diversiteit uit. De campagne stuurt zo bewust op een breed draagvlak.
4. Doordat kinderen aan een snelheidsmeter hangen is de boodschap (lees: handelingsperspectief) in één oogopslag duidelijk: ‘pas je snelheid aan’.
5. Voor het thema ‘snelheid’ is gekozen omdat te hoge snelheden in het verkeer tot de meeste ongelukken leiden.
6. De achtergrondkleur is niet meer wit, maar blauw. In het verkeer valt blauw meer op en het straalt ook rust en kalmte uit.
7. Het nieuwe campagnebeeld is het resultaat van een nauwe samenwerking met gemeenten, automobilisten en Open Now, dat gespecialiseerd in gedragscampagnes.
Upcycling oude spandoeken
Om verspilling tegen te gaan, kunnen deelnemers hun oude spandoeken kosteloos naar Veilig Verkeer Nederland terugsturen. Kunstenaar Sally Pittmann gaat met het materiaal werken en maakt er met haar team onder de noemer 'upcycling' nieuwe tassen van.
Campagnetoolkit VVN
Middelen die tijdens de campagne worden ingezet zijn spandoeken, posters, socialmediacontent, lokale activaties en perscommunicatie. Deelnemers aan de campagne kunnen hiervoor terecht op vvn.nl/oszwb-campagnematerialen.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- ANWB breidt merkbelofte uit naar energie
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
Laatste Nieuws
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
- Vattenfall verlengt... 18-11-2025
- Nederland ervaart grootschalige... 18-11-2025
- Ruilen? Niet bij deze bon18-11-2025
- Nederland blijkt liever dan gedacht... 18-11-2025
- VRT toont harde realiteit achter ‘ik... 17-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

