Veilig Verkeer Nederland steekt spandoekcampagne in nieuw jasje
- Bureaus
- 6 mei 2021 @ 09:26
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MaatschappijCampagnes
- 6 mei 2021 @ 09:26
- Nanny Kuilboer
In samenwerking met Open Now heeft Veilig Verkeer Nederland (VVN) de spandoekcampagne in een nieuw jasje gestoken. De boodschap aan automobilisten luidt nu ‘Onze scholen zijn weer begonnen’, waar eerder stond ‘De scholen zijn weer begonnen’.
Kinderen communiceren nu zelf de boodschap en de vraag is duidelijk: mag de snelheid omlaag? Zoals elk jaar staat de campagne in de laatste week van de zomervakantie en loopt tot twee weken na de schoolstart.
VVN & Open Now: 'Campagne nu zeven keer beter'
Volgens VVN en Open Now zijn er zeven redenen waarom de vernieuwde campagne beter is:
1. Het nieuw toegevoegde woordje ‘onze’ zorgt ervoor dat de boodschap dichter bij de mensen komt.
2. Kinderen communiceren nu zelf de boodschap en hiermee laten zij hun kwetsbaarheid in het verkeer zien. Dit motiveert je om je snelheid aan te passen.
3. Het nieuwe campagnebeeld straalt meer diversiteit uit. De campagne stuurt zo bewust op een breed draagvlak.
4. Doordat kinderen aan een snelheidsmeter hangen is de boodschap (lees: handelingsperspectief) in één oogopslag duidelijk: ‘pas je snelheid aan’.
5. Voor het thema ‘snelheid’ is gekozen omdat te hoge snelheden in het verkeer tot de meeste ongelukken leiden.
6. De achtergrondkleur is niet meer wit, maar blauw. In het verkeer valt blauw meer op en het straalt ook rust en kalmte uit.
7. Het nieuwe campagnebeeld is het resultaat van een nauwe samenwerking met gemeenten, automobilisten en Open Now, dat gespecialiseerd in gedragscampagnes.
Upcycling oude spandoeken
Om verspilling tegen te gaan, kunnen deelnemers hun oude spandoeken kosteloos naar Veilig Verkeer Nederland terugsturen. Kunstenaar Sally Pittmann gaat met het materiaal werken en maakt er met haar team onder de noemer 'upcycling' nieuwe tassen van.
Campagnetoolkit VVN
Middelen die tijdens de campagne worden ingezet zijn spandoeken, posters, socialmediacontent, lokale activaties en perscommunicatie. Deelnemers aan de campagne kunnen hiervoor terecht op vvn.nl/oszwb-campagnematerialen.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt blaast iconische pay-off nieuw leven in
- Hornbach start najaarscampagne 'Geen project zonder tegenslag'
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe missie: kiezen voor de mens
- Voedingscentrum gaat ‘eetdrammen’ tegen
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht
- Nationale Opera & Ballet lanceert ‘Ervaar Grootser’
Laatste Nieuws
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij... 16-10-2025
- Sofi: social-first bureau voor... 15-10-2025
- ‘Samen’ krijgt nieuwe lading tijdens... 14-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes