Ouwehands Dierenpark nieuwe campagne: De natuur roept
- 22 jul 2021 @ 14:39
- Ryan Baij
Ouwehands Dierenpark en Lemon Scented Tea komen deze zomer met een nieuwe campagne getiteld: De natuur roept. Het doel is om de bewustwording rond natuurbescherming te vergroten.
‘We zijn de natuur een beetje kwijtgeraakt’ zo licht Klaas Verhoeven, copywriter bij Lemon Scented Tea toe. Toch leeft er bij veel mensen de drang om weer dichterbij de natuur te komen, daar zit iets spannends in. Ouwehands Dierenpark laat ons zien hoe mooi de natuur is. Maar ook hoe kwetsbaar en bedreigd. Het schept een totale beleving: Een mooie dag uit vol bijzondere dieren én de natuur helpen. Zo gaat een deel van je kaartje naar de stichting Ouwehand Zoo Foundation, die investeren in natuurbeschermingsprojecten.’
‘De natuur roept, steken we in als verbindende oerkreet. De bonobo, mens, reuzenpanda’, vult Tim ten Dam, creatief Directeur Lemon Scented Tea, aan. 'We zijn onderdeel van diezelfde fascinerende natuur. In de campagne hebben we gekozen voor een perspectief, waar wij als mensen (weer) echt opkijken naar dieren. Zonder dat ze op ons neerkijken. We staan samen op gelijk niveau. En lekker dichtbij. Om de kracht en pracht die dieren kunnen uitstralen te benadrukken.
Chantal Verburg, marketing manager Ouwehands Dierenpark, onderstreept het belang voor het dierenpark: ‘Het is belangrijk dat iedereen zich bewuster wordt van wat er nodig is om soorten en hun habitat te redden. Ouwehands Dierenpark vecht al jaren voor de dieren op verschillende plekken in de wereld. Een goed voorbeeld: ons uitgestrekte berenbos waar we samen met de Stichting Bears in Mind beren naartoe halen die in erbarmelijke omstandigheden leven, zoals in kleine kelders in Oekraïne.’
Verburg vervolgt: ‘We willen het publiek nog meer betrekken, omdat dat onze ambities helpt. En daarmee de dieren. We maken mensen enthousiast en bewust door in het park een fascinerende en een verrijkende beleving te bieden. ‘De natuur roept’ is daar een prachtige vertaling van, waar we intern, extern en op de lange termijn mee aan de slag gaan.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers