Ouwehands Dierenpark nieuwe campagne: De natuur roept
- 22 jul 2021 @ 14:39
- Ryan Baij
Ouwehands Dierenpark en Lemon Scented Tea komen deze zomer met een nieuwe campagne getiteld: De natuur roept. Het doel is om de bewustwording rond natuurbescherming te vergroten.
‘We zijn de natuur een beetje kwijtgeraakt’ zo licht Klaas Verhoeven, copywriter bij Lemon Scented Tea toe. Toch leeft er bij veel mensen de drang om weer dichterbij de natuur te komen, daar zit iets spannends in. Ouwehands Dierenpark laat ons zien hoe mooi de natuur is. Maar ook hoe kwetsbaar en bedreigd. Het schept een totale beleving: Een mooie dag uit vol bijzondere dieren én de natuur helpen. Zo gaat een deel van je kaartje naar de stichting Ouwehand Zoo Foundation, die investeren in natuurbeschermingsprojecten.’
‘De natuur roept, steken we in als verbindende oerkreet. De bonobo, mens, reuzenpanda’, vult Tim ten Dam, creatief Directeur Lemon Scented Tea, aan. 'We zijn onderdeel van diezelfde fascinerende natuur. In de campagne hebben we gekozen voor een perspectief, waar wij als mensen (weer) echt opkijken naar dieren. Zonder dat ze op ons neerkijken. We staan samen op gelijk niveau. En lekker dichtbij. Om de kracht en pracht die dieren kunnen uitstralen te benadrukken.
Chantal Verburg, marketing manager Ouwehands Dierenpark, onderstreept het belang voor het dierenpark: ‘Het is belangrijk dat iedereen zich bewuster wordt van wat er nodig is om soorten en hun habitat te redden. Ouwehands Dierenpark vecht al jaren voor de dieren op verschillende plekken in de wereld. Een goed voorbeeld: ons uitgestrekte berenbos waar we samen met de Stichting Bears in Mind beren naartoe halen die in erbarmelijke omstandigheden leven, zoals in kleine kelders in Oekraïne.’
Verburg vervolgt: ‘We willen het publiek nog meer betrekken, omdat dat onze ambities helpt. En daarmee de dieren. We maken mensen enthousiast en bewust door in het park een fascinerende en een verrijkende beleving te bieden. ‘De natuur roept’ is daar een prachtige vertaling van, waar we intern, extern en op de lange termijn mee aan de slag gaan.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
- Knorr zet groenten bovenaan in-game... 15-03-2024
- ING-campagne rond en in Schiphol... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing